Nieuwsbrief:

Twin Performance Ommen

Twin-Performance Ommen mag gezien worden als één van de grootste motorzaken in Noordoost-Nederland, gespecialiseerd in Harley-Davidson. In onze winkel vindt u een breed assortiment aan o.a. *MOTOREN *VERVANGINGSONDERDELEN *ACCESSOIRES *KLEDING *HANDSCHOENEN *HELMEN Onderhoud: Twin-Performance Ommen beschikt over een volledig uitgeruste werkplaats met speciaal gereedschap en apparatuur om uw Harley-Davidson in topconditie te krijgen en te houden. Op verzoek verzorgen wij o.a.: Servicebeurten Banden Customizing Reparatie Tuning Revisie U ziet het "The all in one store' dus! Kom gerust eens kijken onder het genot van een kopje koffie of thee.
Alle motoren van Twin Performance Ommen
6 motoren gevonden
HARLEY-DAVIDSON BLACKLINE FXS
HARLEY-DAVIDSON BLACKLINE FXS
€ 35.000,- p/mnd klik hier
2012, Nieuw
BUELL THUNDERBOLT S 2
BUELL THUNDERBOLT S 2
€ 10.000,- p/mnd klik hier
1994, 31958 Mls
HARLEY-DAVIDSON SHOVELHEAD
HARLEY-DAVIDSON SHOVELHEAD
€ 11.950,- p/mnd klik hier
1985, 34094 Km
HARLEY-DAVIDSON STURGIS FXB
HARLEY-DAVIDSON STURGIS FXB
€ 19.000,- p/mnd klik hier
1981,
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCUI
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCUI
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2005, 76015 Km
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL CUSTOM FXSTC
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL CUSTOM FXSTC
€ 12.250,- p/mnd klik hier
2007, 34334 Km
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept. Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs. De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952. De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen. Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion