Nieuwsbrief:
Evenementen overzicht
22 Sep
2017
 

Onvergetelijke Suzuki V-Strom Adventure Trip naar Engeland
Suzuki organiseert exclusief voor Suzuki V-Strom-rijders de Suzuki V-Strom Adventure Trip (22-25 september 2017). Dit wordt gedaan in samenwerking met het motormagazine Promotor en online videokanaal MotoMe Motor TV. De avontuurlijke route voert door het prachtige landschap van Noord-Engeland, het ideale terrein voor de populaire Adventure Sport-motor van Suzuki.De Suzuki V-Strom is gemaakt voor het avontuur. Met zijn actieve zithouding, de vele uitstekende bagagemogelijkheden, het hoge comfort en een rijwielgedeelte dat zich op elk soort wegdek thuis voelt, is deze motor bij uitstek geschikt om nieuwe streken te ontdekken en ruige gebieden te doorkruisen.   Twee dagen lang toeren Met de Suzuki V-Strom Adventure Trip ervaren V-Strom-rijders hun motor optimaal. Twee dagen lang met andere enthousiaste V-Strom-rijders toeren door het ruige heuvellandschap van de Yorkshire Dales en de uitgestrekte heidevelden van de Yorkshire Moors, dat ook bekendstaat om zijn prachtige kliffen en baaien. Deelnemers leggen gps-gestuurde routes van 300 tot 400 km per dag af. Over kronkelweggetjes en door kleine riviertjes, glooiende landschappen en middeleeuwse steden en dorpen.    Geheel verzorgd De Suzuki V-Strom Adventure Trip is geheel verzorgd en begint op 22 september 2017 op de nachtferry van Rotterdam naar Hull. De volgende dag vertrekken de deelnemers naar York, waar ze de tweede nacht doorbrengen. Op 24 september genieten ze nogmaals van een prachtige toer door het Noord-Engelse landschap, om in de avond op de ferry terug naar Rotterdam te stappen. De vanafprijs van de Suzuki V-Strom Adventure Trip bedraagt € 269,-. Aanmelden kan via: www.promotor-reizen.nl/suzuki-v-strom-adventure-trip-uk. >

22 Okt
2017
 

Ervaar een dag Moto Gymkhana!
Moto Gymkhana Experience Days zijn ideale momenten voor beginnende Gymkhanisten om te ervaren wat Moto Gymkhana inhoudt. De basis van Moto Gymkhana wordt uitgelegd, met speciale aandacht voor de verschillende kleuren pylonen, en de eerste stappen van het rijden worden toegelicht. Na de uitleg ga je naar het opwarmparcours om te wennen aan het rijgedrag van de motor op lagere snelheden. Als iedereen dit onder de knie heeft en de basis er in zit, ga je door naar de andere onderdelen. Alle onderdelen van Moto Gymkhana komen aan bod, van het opwarmparcours, naar tail chasing en naar het wedstrijdparcours. Aan het einde van de dag rijd je als een andere motorrijder naar huis en kun je terug kijken op een dag vol lol, gezelligheid en uiteraard veel rijplezier! Moto Gymkhana wordt inderdaad bereden op je eigen motor. Juist omdat Moto Gymkhana gaat over het onder controle hebben van je motor is het goed om het op je eigen motor te doen. Ben je bang om te valen? Maak je niet ongerust, je hebt zelf in de hand hoe hard je gaat en hoe moeilijk je het jezelf maakt. Tijdens de Experience Day staan de pylonen een stuk ruimer waardoor het een stuk makkelijker gaat. Is Moto Gymkhana voor iedereen? Ja! Gymkhana is absoluut een sport die voor iedereen te rijden is. Het gaat niet alleen over snelheid en precisie, maar het gaat ook om techniek. Veel motorrijders besteden na hun AVB examen niet veel meer aan hun rijtechniek op lagere snelheid of op krappere stukken, dat is met Gymkhana verleden tijd. Moto Gymkhana is voor elke rijder een leuke ervaring en een leuke manier van rijden met de motor. Op onze evenementen komen rijders van elke leeftijd, met veel of juist weinig rijervaring en elke motor! Van supersport tot cross motoren, we zijn alles tegen gekomen. Elke motor die geschikt en gekeurd is voor de openbare weg is welkom op ons evenement, in het reglement staan hierover een specifieke beschrijving. Kosten Een Experience Day kost € 30,- voor 2,5 uur Moto Gymkhana plezier. 2,5 uur klinkt misschien als een korte tijd, maar vooral op een eerste dag is het erg intensief en wordt deze 2,5 uur als voldoende ervaren. Uiteraard hoef je als de groep is afgelopen niet direct weg te gaan, maar kan je altijd kijken naar de andere rijders en de gezelligheid van onze Moto Gymkhana dagen opzoeken. De kosten van je deelneming maak je voor aanvang van de dag over. Je ontvangt de betaalinstructie na je aanmelding. Zonder betaling kun je niet deelnemen. Voor dit bedrag krijg je een leuke eerste stap naar de wereld van Moto Gymkhana! Als je mee hebt gedaan met een Experience Day en je wordt binnen 2 weken daarna lid van de vereniging, dan krijg je € 10,- korting op je lidmaatschap. Bekijk hier het kostenoverzicht. https://www.motogymkhana.nl augustus Competitie Race 6 13 augustus 2017 Etten-Leur - Blom Practice & Play 27 augustus 2017 Lelystad - Kemp september Competitie Race 7 10 september 2017 Lelystad - Kemp Practice & Play 24 september 2017 Etten-Leur - Blom oktober Competitie Race 8 08 oktober 2017 Etten-Leur - Blom Practice & Play 22 oktober 2017 Lelystad - Kemp >

Evenement
16-09-2017
5e Custom & Cruiserdag MCW

Op zaterdag 16 september organiseren we voor de 5e keer op rij de Custom & Cruiserdag!

Net als voorgaande jaren zullen er weer een tal van custom motoren staan. Allerlei merken en modellen, van Harley tot Ducati en van nieuwe Yamaha tot oldtimer. Zolang de motor maar anders is dan de “originele” versie kan je hem hier vinden. Denk jij een toffe motor te hebben staan die hier helemaal thuis hoort? Geef je dan op voor onze "Best of show competition"! Kom je motor showen tijdens deze dag en win de eeuwige roem!

Uiteraard zorgen we deze dag ook voor de inwendige mens… Rob’s Ribs komt weer met zijn BBQ en zal de meest lekkere hamburgers en spareribs maken. Ook is er heel de dag live muziek en zijn er mooie aanbiedingen te vinden. Kom dus gezellig langs met je motorvrienden & vriendinnen!

Wil je je motor komen showen? Geef je dan op per email met wat informatie over je motor en een foto. info@motorcentrumwest.nl

Een stukje historie: HONDA in 1959 - In 1959 werd de laatste Benly als moderne verschijning met een 125 cc OHC viertakt tweecylinderblok op de markt gebracht. Het was goed voor 112 km/uur en kreeg de type aanduiding C92 mee. In juli van 1958 introduceerde men in Japan 's werelds meest succesvolle motorfiets ooit, de C100 Super Cub. Het ontwerpen van de Super Cub nam drie jaar in beslag en werd een goedkope en praktische motorfiets die iedereen wel ergens voor kon gebruiken. Deze multifunctionele machine had een 50cc viertakt OHV motorblok, een centrifugaalkoppeling en een drietraps transmissie. Het was een motor die zo gemakkelijk te berijden was dat iedere opstapper van de bromfiets maar ook iemand zonder ervaring er als vanzelf mee wegreed. Het innovatieve frame zonder middenstang deed het ook goed bij de dames en zette een nieuwe trend in het segment woon-werk verkeer. Het woord "scooterette" werd gebruikt om het type zonder middenstang aan te duiden en werd verkocht in een 50, 70 en 90 cc versie. In 1959 werd de eerste Honda motorfiets verkocht in Amerika en werd daardoor meteen 's werelds best verkochtte transportartikel (dertig miljoen tot op heden). Als bewijs van het superbe concept en design is het feit dat de hedendaagse C50, C70 en C90's alleen maar detailverbeteringen hebben ondergaan in het nu vijfentwintig-jarig gebruik van het ontwerp van deze motorblokken. In datzelfde jaar, 1959, introduceerde Honda de 250 cc C72 Dream in Amsterdam. Dit was de eerste Japanse motorfiets die officieel werd geŽxposeerd in Europa. Het publiek verbaasde zich over het ongewone geperste stalen frame, de scharnierende achterbrug en de voorvering, het aluminium OHC motorblok, de startmotor en de knipperlichtinstallatie.
© 2000 - 2017 Motoroccasion