Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: Handgeschakeld
Topsnelheid: 250 km/u
Schade: schadevrij
Optioneel afleverpakket (??250): 6 Maanden garantie: Is inclusief afleveringsbeurt. Alle slijtagedelen in goede staat en 6 maanden garantie.
Dit afleverpakket bevat: Huisgarantie (6 maanden garantie)
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | V60 Magnesium, in lengte geplaatste 60o V-twin, viertakt, watergekoeld met drieweg drukcircuit, dubbele bovenliggende nokkenassen, gecombineerde tandwiel/ketting overbrenging, vier kleppen per cilinder, gepatenteerde dubbele AVDC antivibratie tussenas |
Boring x slag | 97|67,5 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 11,4 : 1 |
Kleppen | DOHC vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | indirecte elektronische multipoint inspuiting |
Ontsteking | elektronisch |
Vermogen | 126|94|9.500 |
Max. koppel | 101|7250 |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Dubbel boxframe van aluminiumlegering |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | dubbele, zwevende Brembo schijf van staal, Ø 320 mm, Brembo “triple bridge” remklauw met vier 34 mm zuigers en vier gesinterde remblokken, remkabel van gevlochten metaal |
Remmen achter | stalen Brembo schijf, Ø 220 mm, remklauw met twee zuigers, 32 mm diameter zuigers, gesinterde remblokken, remkabel van gevlochten metaal |
Voorband | 120/70-17 |
Achterband | 190/50-17 |
Wielbasis | 1.415 |
Lengte | 2.070 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1200 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: HONDA, KAWASAKI, SUZUKI |
Halverwege Emmen en Stadskanaal ligt Nieuw Weerdinge, al meer dan 35 jaar de vestigingsplaats van Motorhuis Bakker, een van de grootste en best gesorteerde motorzaken in noordoost Nederland.
Al snel na de oprichting van het bedrijf door Jakob Bakker verwierf het Drentse motorbolwerk de status van officieel Honda en Suzuki-dealer, de belangrijkste motormerken in Nederland. Alle nieuwe modellen van deze merken staan bij het Bovag erkende bedrijf op voorraad en serieuze belangstellenden kloppen nooit vergeefs aan voor een proefrit.
Toch onderscheidt Motorhuis Bakker zich vooral vanwege haar unieke assortiment occasions. Met een voorraad van minimaal 250 stuks, biedt Motorhuis Bakker een bijna ongeëvenaarde keuze in gebruikte motoren. Van goedkope pekelfiets tot jonge topoccasion en alles wat daar tussen zit aan toermodellen, supersports, choppers, off- en allroads en klassiekers.
Werkelijk alle categorieën staan hier in lange, strakke en overzichtelijke rijen uitgestald. Een waar Eldorado voor motorliefhebbers van elk pluimage.
| Nieuw Weerdinge, Drenthe |
| 0591-521279 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken