Nieuwsbrief:

BENELLI  IMPERIALE 400 - 2023

Garantie: Ja
Nieuw
Diverse
benelli - imperiale-400
benelli - imperiale-400
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Elegant looks, retro soul

De Imperiale 400 is de klassieke fiets bij uitstek en vormt een rijdende knipoog naar de historische Benelli modellen uit de jaren 50.

Uitgerust met een karakteristieke luchtgekoelde ééncilinder met een enkele bovenliggende nokkenas, een klassiek uitlaatontwerp, een ronde koplamp en vele chromen details welke de vintage stijl van deze Benelli accentueren.

Het dashboard van deze Benelli bestaat uit twee analoge klokken welke aangevuld worden door digitale LCD displays. Op deze manier wordt de rijder van alle noodzakelijke informatie voorzien.

Authentiek. Van de eerste schroef tot de laatste moer

Het vintage design van de Imperiale 400 brengt je helemaal terug naar de jaren 50. In het oog springt de ronde koplamp, het klassieke uitlaatontwerp en de vele chromen details welke de stijl van deze Benelli accentueren.

De Imperiale 400 is voorzien van een compact dubbel cradle frame in combinatie met stevige 41mm telescopische veerpoten aan de voorzijde en dubbele schokbrekers aan de achterzijde. het geheel zorgt voor een motor welke uiterst stabiel op de weg ligt en voorspelbaar weggedrag vertoont.

De 12 liter grote brandstoftank in de vorm van een druppel benadrukt de vintage stijl van de motor. Het typische dashboard met twee grote ronde analoge tellers versterkt dit gevoel.

Karakteristieke ééncilinder

De Imperiale 400 is uitgerust met een 400cc metende luchtgekoelde ééncilinder. Dankzij het staande motorontwerp en de koelvinnen op de cilinder oogt dit blok extra retro.

Dit betekend niet dat er geen moderne zaken meespelen. Moderne EFI technologie zorgt voor een zuinig verbuik van 3,1 liter op 100 km en een euro5 typegoedkeuring. De 400 levert 29 Nm (2,95 kgm) koppel bij 4500 omwentelingen en het maximale vermogen van 21 pk (15,5 kW) komt vrij bij 5500 omwentelingen.

De Imperiale is voorzien van een 19" inch voorwiel en een 18" inch achterwiel. Het uitgebalanceerde remsysteem is voorzien van een enkele 300 mm aan de voorzijde en een schijf van 240 mm met een zwevende remklauw aan de achterkant.

Leverbaar in diverse kleuren 


  • Voor een bezichtiging bel TEL: 030-6622646 om teleurstellingen te voorkomen.

    Een bezichtingsafspraak is geen reservering. Mocht de twee-wieler eerder verkocht worden dan zullen we u hiervan op de hoogte stellen.

    Proefritten mogelijk bij droog weer en de intentie tot aankoop.

    Pels Motoren is een RDW erkend bedrijf en volwaardig BOVAG-lid. Wij zijn dealer van diverse merken en hebben een compleet ingerichte werkplaats waarin wij het reparatie en onderhoud doen van alle merken Motoren, Motorscooters en scooters. Bij ons gekocht of niet wij staan graag voor u klaar.

    Al onze gebruikte motorvoertuigen worden voor de VASTE PRIJS!! standaard geleverd inclusief de 12 maanden wettelijke product garantie en 12 maanden BOVAG-garantie, tenzij anders aangegeven, tevens krijgen de motorvoertuigen een algehele controle / onderhoudsbeurt volgens schema.

    Voor meer informatie belt u 030-6622646

    Met vriendelijke groet,

    Pels Motoren
    Gessel 1
    3454MZ De Meern Utrecht

    Officieel motordealer van: Aprilia, MotoGuzzi en Benelli

    www.pelsmotoren.nl

    De Meern, ligt centraal gelegen tegen UTRECHT aan bij de kruising van de A12 en A2. Op 20 minuten rijden van AMSTERDAM , 30/40 minuten rijden van DEN HAAG en ROTTERDAM.






Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Pels Motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK (Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
© 2000 - 2024 Motoroccasion