Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Te koop
Bmw f 800 s bj 2006
nette en goede motor
seatcover
akrapovic uitlaat
- Voor informatie gewoon even bellen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 2-cilinder 4-takt motor |
Boring x slag | 82|75.6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 85|62.5|8000 |
Max. koppel | 86|5800 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | |
Frame | Aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | telescoopvork, Veerweg 140 mm |
Vering achter | Enkelzijdig aluminium swingarm |
Remmen voor | dubbele zwevende remschijf,(Ø 320 mm) |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) |
Voorband | 120/70 - 17 |
Achterband | 180/55 - 17 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 820/790 |
Drooggewicht | 204 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met de F 800 S, een volledig nieuw ontwikkelde middenklasse sportfiets, luidt BMW Motorrad de volgende ronde in van haar modellenoffensief. Deze karaktervolle Twin met een cilinderinhoud van 800 cm³ is gekoppeld aan een uitstekend onderstel en beschikt uiteraard over de karakteristieke rij-eigenschappen van BMW. |
Welkom bij Frans Motoren
Graag stel ik me aan u voor:
Mijn naam is Frans van der Linden.
Zover als mijn geheugen terug gaat herinner ik me mijn interesse voor gemotoriseerde voertuigen.
Vanaf mijn 18e jaar houd ik me veel bezig met het in- en verkopen en repareren van schademotoren.
Sinds enkele jaren ben ik bedrijfsmatig actief in het:
- in- en verkopen van gebruikte motoren
- in- en verkopen van schademotoren
- in- en verkopen van gebruikte motoronderdelen
- op kleine schaal uitvoeren van schadereparaties
- uitvoeren van onderhoudsbeurten
Frans Motoren is een RDW en VbV erkend bedrijf.
Voor informatie of het aanbieden van een motor of onderdelen kunt u contact met me opnemen via het contactformulier in de rubriek 'Contact'.
Onderdelen worden indien gewenst via TNT post onder rembours verzonden.
| Sint-Oedenrode, Noord-Brabant |
| 06-20642741 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken