Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Modelreeks: okt 2004 - feb 2009
Koppel: 130 Nm
Tankinhoud: 19 liter
Topsnelheid: 250 km/u
Aantal eigenaren: 2
Opties en Accessoires: ABS, Alarm, Alarmsysteem, Anti Blokkeer Systeem, Boordcomputer, Zijkoffers
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 4-cilinder lijnmotor |
Boring x slag | 79|59 |
Cilinder inhoud | 1157 |
Comp. verhouding | 13:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 167|130|8250 |
Max. koppel | 130|8250 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | Composiet aluminium frame met IHU persprofielen en gietdelen |
Vering voor | BMW duolever, veerweg 115 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 135 mm |
Remmen voor | Dubbele schijfrem van 320 mm doorsnede |
Remmen achter | Enkele schijfrem van 265 mm doorsnede |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1571 |
Lengte | 2282 |
Breedte | 905 (incl spiegels) |
Hoogte | 1.211 |
Zithoogte | 770 |
Drooggewicht | 248 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De nieuwe K 1200 S is vanaf het allereerste begin ontwikkeld als een pure sportmachine, en is mede dankzij de vele innovaties en het hoge prestatieniveau uniek binnen de modelreeks van BMW Motorrad. In totaal beschikt de K 1200 S zelfs over meer innovaties dan de K 100, die in 1983 het begin markeerde van de K-serie. Compleet nieuw is bijvoorbeeld de innovatieve Duolever voorwielophanging, een systeem dat zelfs voor BMW Motorrad een enorme technologische vooruitgang betekent. |
Samen werken aan de toekomst.
BMW motorfietsen fascineren mensen over de gehele wereld. Ze staan voor hoge betrouwbaarheid, innovatieve technologie en uitmuntende service.
Onze medewerkers maken deze reputatie elke dag opnieuw waar. Hun vakkennis en enthousiasme staan garant voor het belangrijkste resultaat: tevreden klanten.
| Rijen, Noord-Brabant |
| 0161-227922 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken