Nieuw: Ja
Modeljaar: 2022
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Nieuw! Met 24 maanden garantie. Overjarig model.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor
Eencilinder viertaktmotor
Boring x slag
89|60
Cilinder inhoud
373.2
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
|32|
Max. koppel
|
Koppeling
PASC™ antihopping-koppeling, mechanisch bediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
9.5
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Vakwerkbuizenframe, gepoedercoat
Vering voor
WP Upside-Down Ř 43 mm
Vering achter
WP-monoschokdemper
Remmen voor
Vaste, radiaal gemonteerde vierzuiggerremklauw met schijf
Remmen achter
Zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf
Voorband
Achterband
Wielbasis
1.357
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
835
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
De VITPILEN 401 is een frisse, ongecompliceerde en nieuwe benadering van het motorrijden. Hij is subtiel, stijlvol en ontdaan van alles wat onnodig is. Het minimalistische en tegelijk progressieve ontwerp opent nieuwe mogelijkheden voor de motorcultuur en maakt urban motorrijden toegankelijker en uitnodigender dan ooit tevoren. Een motor voor vooruitstrevende, ruimdenkende rijders die waarde hechten aan uitzonderlijk design en op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun stad te verkennen.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Een stukje historie: BMW in 1928 - In 1928 nam BMW de Fahrzeugfabrik Eisenach (FFE) in Eisenach over. Vanaf dat jaar ging BMW “paren” van motorfietsmodellen maken: ongeveer gelijktijdig kwam er een zijklepmotor als toermotorfiets en een kopklepmotor als sportmotor op de markt. De eerste voorbeelden waren de R 42 en R 47 (1928-1929). Dit kon gemakkelijk en goedkoop door het "Baukastensystem", een modulair bouwsysteem waarbij op basis van een bestaand frame en motorblok door min of meer kleine wijzigingen (cilinders, zuigers en cilinderkoppen) een motorfiets met een heel ander karakter kon worden gebouwd. De boxermotoren werden in de inhoudsklassen 500 en 750 cc gebouwd.
Vanaf het begin kon elektrische verlichting geleverd worden, maar vanaf 1928 werd deze standaard gemonteerd. Tot 1929 werden buisframes gebruikt, maar vanaf dat jaar waren de dubbele wiegframes als plaatframe uitgevoerd.