Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 24 maanden
De KTM 450 SMR 2024 legt uitmuntende prestaties aan de dag en is een van KTM’s meest getalenteerde telgen uit een motorfietsfamilie die toch al bekend staat om haar eersteklas racekwaliteiten. Een korte blik op de nieuwste uitvoering van ons Supermoto-‘wapen’ is genoeg om te beseffen dat deze motorfiets is gemaakt om te domineren op het asfalt.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
Vloeistof gekoeld 1-cilinder 4-taktmotor
Boring x slag
95|63.4
Cilinder inhoud
449.9
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
||
Max. koppel
|
Koppeling
Natte Suter-koppeling met meerdere schijven, Brembo-hydraulica
Versnellingsbak
5 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
7
Topsnelheid
ABS
Frame
Centraal dubbel cradle-type 25CrMo4 staal
Vering voor
WP XACT-USD, Ø 48 mm
Vering achter
WP XACT Monoshock met koppeling
Remmen voor
310 mm
Remmen achter
220 mm
Voorband
Achterband
Wielbasis
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
890
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
Het zou je vergeven zijn als je denkt dat de KTM 450 SMR onmogelijk beter kan worden. Maar dat laten we maar schieten - net zoals je zou doen als je een been gooit over de nieuwste iteratie van pure READY TO RACE-perfectie. Met een frame dat speciaal is ontworpen voor longitudinale stijfheid, stabiliteit en uitzonderlijke feedback van de rijder en een motor die de concurrentie wegblaast met een niet aflatende vermogensafgifte - om nog maar te zwijgen van de elektronische tovenarij van rivaliserende sportmotoren - is de KTM 450 SMR een speciaal gebouwde racer met één simpel doel: kampioenschappen winnen.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Een stukje historie: AERMACCHI in 1955 - Behoorlijk tegenvallend was de daaropvolgende creatie, de 250 cc twin (twee 125s gekoppeld) die gefabriceerd werd in 1953 en 54. In 1955 ontwierp Tonti een recordbreker. Er werd in die dagen al gebruik gemaakt van windtunnels en andere faciliteiten en technieken die men vanuit hun vliegtuigkennis ook in deze industrie toepasten. De vliegtuigproductie had men in die dagen meer naar de civiele sector laten glijden. De recordbreker werd aangedreven met dubbele-OHC motoren met een 48 cc en 75 cc capaciteit. Dit was een voorbeeld van de eerste -vliegende sigaren- die erg laag waren en bijna 3 meter lang. Het motorblok werd achter de bestuurder geplaatst. De achterwaarts geplaatste cilinders werden onder een hoek van 20 graden geplaatst. De overmaat nokken werden met een ketting aangedreven. Boring en slag waren 44,5 bij 43 mm voor de grotere en 40 mm bij 39 mm voor de kleinere cilinder. En met een compressieverhouding van 10:1 was het vermogen een dikke 9 pk bij 11.000 toeren voor de 75 cc en 7 pk bij 12.000 toeren voor de 48 cc - behoorlijk goede cijfers wanneer je je bedenkt dat dit zich afspeelde in 1955 waarbij de brandstof in die tijd ook nog niet van de kwaliteit was die we nu kennen. Het motorblok, die was uitgerust met een oliebad smering, lag in lijn met een vier-versnellingen schakelbak. De eindaandrijving geschiedde met een ketting. Het gewicht was 97 kilogram, de velgdiameter 18 inch.