|
Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Boring x slag | 79|71,4 |
Cilinder inhoud | 1050 |
Comp. verhouding | 12,92:1 |
Kleppen | 12 |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI |
Ontsteking | |
Vermogen | 149|110|10.500 |
Max. koppel | 117|7.150 |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15,5 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Twin-sparconstructie van aluminium buizen |
Vering voor | Showa 43 mm upside down-voorvork met instelbare voorspanning, uitgaande demping en compressiedemping, veerweg van 120 mm |
Vering achter | Showa monoshock mey instelbare voorspanning, terugverings- en compressiedemping, veerweg achterwiel van 130 mm |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 320 mm, Brembo radiale monoblock-remklauwen met 4 zuigers. Uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf 255 mm, zwevende 2-zuigerremklauw. Uitschakelbaar ABS |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | 1.070 |
Zithoogte | |
Drooggewicht | 192 |
Leverbare kleuren | zwart, zilvergrijs |
Beschrijving | Zie hier de krachtigste en meest responsieve Speed Triples ooit: de compleet nieuwe Speed Triple S en het topmodel uit de serie, de RS.Door een ingrijpende wijziging aan de motor, een lager gewicht en de allernieuwste technologische ontwikkelingen kan de iconische driecilinder van 1050 cc nu kan langer op hogere toeren draaien en overtreft zelfs zijn toch al legendarische reputatie wat betreft wendbaarheid, messcherpe besturing en uiterste precisie.Rijden op deze nieuwe versie is ronduit verslavend. Alle kenmerken van de Speed Triple komen nu nog beter naar voren: de stoere lage bouw met focus op de weg, de superieure bestuurbaarheid, de nog fraaiere afwerking en het fenomenale driecilindergeluid.Dit is de beste Speed Triple ooit. |