Nieuwsbrief:
Motor zoeken
YAMAHA SELECT OCCASIONS
Merk:
Type:
Categorie:
Afstand:
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Prijs:
-
Prijs per maand:
-
Motorinhoud:
-
Geschikt voor:
  
Trefwoorden:
Zoeken
Reset
Top Motoren Selectie
Advertentie
Like ons op facebook
Sorteer op:
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van YAMAHA

BT 1100 BULLDOG
BW 125
CYGNUS X
D'ELIGHT
FJ 1200
FJ 600
FJR 1300
FZ 1 FAZER ABS
FZ 1 FAZER
FZ 6 FAZER ABS
FZ 6 FAZER
FZ 600
FZ 750
FZ 8 FAZER
FZ 8
FZR 1000
FZR 400
FZR 600
FZS 1000 FAZER
FZS 600 FAZER
FZX 750
GRIZZLY 350
GRIZZLY 700
GTS 1000
KODIAK
MAJESTY 400
MT 01
MT 03 ABS
MT 03
MT 07
MT 09
MT 10 ABS
MT 10
MT 125 ABS
NMAX
OVERIG
PW 50
RD 500
SR 400 60TH ANNIVERSARY
SR 400
SR 500
SZR 660
TDM 850
TDM 900
TMAX LUX MAX ABS
TMAX
TRACER 700 ABS
TRACER 900 ABS
TRICITY
TRX 850
TTR 110 E
TTR 125
TTR 600
VMAX 60TH ANNIVERSARY
VMAX
VP 300 VERSITY
WR 250
WR 426 F
WR 450 F
X CITY 250
X MAX 125
X MAX 250 IRON MAX ABS
X MAX 250
X MAX 400 IRON MAX ABS
X MAX 400
XENTER 125
XJ 6 / DIVERSION
XJ 600 / DIVERSION
XJ 650
XJ 700
XJ 900 / DIVERSION
XJR 1200
XJR 1300 60TH ANNIVERSARY
XJR 1300
XQ 150 MAXTER
XS 650
XSR 700 60TH ANNIVERSARY
XSR 700 ABS
XSR 900 60TH ANNIVERSARY
XSR 900 ABS
XSR 900
XT 1200 Z SUPER TENERE
XT 500
XT 600
XT 660 Z TENERE
XT 660
XTZ 750 SUPERTENERE
XV 1000 VIRAGO
XV 1100 VIRAGO
XV 1600 WILD STAR
XV 1700 WARRIOR
XV 1900 (A) MIDNIGHT STAR
XV 250 VIRAGO
XV 535 VIRAGO
XV 700 VIRAGO
XV 750 VIRAGO
XV 920
XV 950 / R
XV 950 RACER
XVS 1100 DRAGSTAR
XVS 1300
XVS 650 DRAGSTAR
XVS 950
XVZ 1200
XVZ 1300
YBR 125
YFM 300 GRIZZLY
YFM 350
YFM 700 GRIZZLY
YFM 700 R
YFM 700 RAPTOR
YFM 80
YFS 200 BLASTER
YP 125 MAJESTY
YP 250 MAJESTY
YP 400 MAJESTY
YX 600 RADIAN
YXZ 1000 R
YZ 125
YZ 250 F 60TH ANNIVERSARY
YZ 250 F
YZ 250
YZ 426 F
YZ 450 F
YZ 85
YZF 1000 R THUNDERACE
YZF 450
YZF 600 R THUNDERCAT
YZF 750 R
YZF R 125
YZF R1 60TH ANNIVERSARY
YZF R1
YZF R3
YZF R6
ZIJSPAN
© 2000 - 2016 Motoroccasion