Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
12-05-2015
De BMW S 1000 XR - alle goede dingen komen in vieren.

https://cdn.qonnex.nl/
In navolging van de S 1000 RR en HP4 superbikes, evenals de S 1000 R roadster, onthult BMW Motorrad nu het vierde nieuwe lid van de BMW Motorrad line-up. Voortbouwend op de mix van innovatieve technologie, prestaties en veiligheid heeft BMW Motorrad de volgende stap gezet met het uitbrengen van de S 1000 XR. 


De motor van de nieuwe BMW S 1000 XR is in principe afgeleid van de S 1000 R roadster. Het heeft een vermogen van 118 kW (160 pk) bij 11.000 tpm en genereert een maximum koppel van 112 Nm (83 lb-ft) bij 9.250 tpm. Deze krachtbron produceert koppel in overvloed, ideaal bij lage en middelhoge toerentallen. Dit model beschikt standaard over twee verschillende rijstijlmogelijkheden (modes) en ASC, evenals de mogelijkheid genaamd Pro Riding inclusief Dynamic Traction Control (DTC) en ABS Pro.

BMW S 1000 XR:
  • Highlights van de nieuwe BMW S 1000 XR:
  • Viercilinder-in-lijn krachtbron van 999 cm3. Max. vermogen 118 kW (160 pk) bij 11.000 t.p.m., max. koppel 112 Nm bij 9.250 t.p.m.
  • Dynamisch, innovatief design met vloeiende vormen.
  • BMW Motorrad ABS standaard (semi-integraal, uitschakelbaar).
  • ABS Pro voor maximale veiligheid bij remmen in schuine positie (als onderdeel van de optionele Rijmodi Pro).
  • Automatic Stability Control (ASC) standaard voor betere tractie bij verminderde grip.
  • Dynamic Traction Control (DTC) met hellingshoeksensor voor superieure prestaties en actieve veiligheid bij accelereren (als onderdeel van de optionele Rijmodi Pro).
  • Twee rijmodi standaard, te selecteren met een schakelaar (‘Rain’ en ‘Road’).
  • Twee additionele rijmodi, ‘Dynamic’ en ‘Dynamic Pro’ (als onderdeel van de optionele Rijmodi Pro).
  • Veerelementen met een lange veerweg voor excellente stuurscherpte en dempingreserves.
  • Elektronisch geregeld schokdempingssysteem, optioneel Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) voor optimale demping onder alle omstandigheden.
  • Hoge zitpositie met lichte handling.
  • Multifunctioneel instrumentarium met veelvoud aan features.
  • Uitgebreide uitrusting en keuze uit beproefde accessoires, die voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van BMW Motorrad.

Bron: BMW Motorrad

www.bmw-motorrad.nl

Een stukje historie: APRILIA in 1975 - In 1975 werd het eerste Aprilia Hiro racing blok in gebruik genomen. Dit blok met daar bovenop Ivan Alborghetti uit Milan welke al een behoorlijke reputatie had opgebouwd bleek een gouden combinatie te zijn. Het bedrijf hoefde niet lang op de eerste resultaten te wachten. Deze eerste successen hielpen het bedrijf zich te profileren en samen met de verkopen van de RC en MX 125 "replica's" werd de nieuwboren race-afdeling goed voor een toename van zes billion lire (bijna 4 miljoen euro) budget voor het eerste seizoen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion