Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
22-10-2014
Dragster RR: overtreffende trap

https://cdn.qonnex.nl/
MV liet niks aan het toeval over om van deze RR versie een uitzonderlijke motorfiets te maken. In de eerste plaats door een opwaardering van het ondertussen bekend en vaak geprezen drieclinderblok. Een nieuwe airbox en andere uitlaatkanalen, gekoppeld aan een nieuwe injectie, zorgen voor een enorme toename van het vermogen. Deze versie heeft maar liefst 12 pk meer dan de andere 800 cc drieclinders. 140 pk bij 13.100 opm is zondermeer indrukwekkend.
De kracht van het blok wordt in goede banen geleid door een geavanceerd elektronica systeem. Het MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) elektronisch platform en een Mikuni Full ride-by-wire systeem zorgen ervoor dat de motor niet alleen optimaal gevoed wordt, maar ook dat het verbruik geoptimaliseerd is onder alle omstandigheden.
Andere belangrijke elektronische componenten zijn de EAS Quickshifter, het ABS, 8-voudig instelbare tractiecontrole en wheel lift controle.

MV Agusta Dragster 800 RR

Een indrukwekkende elektronica verzameling op een al even indrukwekkende motor. Want ook het rijwielgedeelte is zondermeer uitzonderlijk. Brembo levert de 32 mm radiale vierzuigerremklauwen vooraan, Marzocchi de upside down voorvork met DLC aluminium en rode geanodiseerde binnenpoten. Sachs zorgde voor de volledig instelbaar monoshock achteraan. En onmiddellijk in de buurt van die ophanging bevinden zich natuurlijk de wielen. En dat zijn dé uithangborden van deze Dragster RR. Met de hand gemaakte lichtgewicht geanodiseerde naven, aluminium spaken en lichte velgen zorgen niet alleen voor een laag onafgeveerd gewicht, maar ook voor een hemels mooie stijl. Die stijl wordt doorgetrokken naar de rest van de motor in originele kleurstellingen. De Dragster RR combineert als geen andere schoonheid met kracht. Wie een mooiere of potentere 800 cc driecilinder wil, zal niet anders kunnen dan gewoon een andere Dragster RR in een verschillende kleurstelling te nemen…

Bron: MV Agusta

www.mvagusta.nl/nc/nieuws

Wist u dat: In de motortaal "Sei" betekent: Benelli 750 Sei, eerste seriemotorfiets met een motorblok dat zes cilinders dwarsgeplaatst in lijn had. Sei is Italiaans voor zes. Het Italiaanse merk Benelli kwam weliswaar als eerste met een dergelijke motorfiets op de markt, maar de vormgeving van het blok verraadde een nauw samenwerkingsverband met Japanse motorfietsfabrikanten. Kort daarop verscheen dan ook een Japanse motorfiets met een vrijwel identiek motorblok, de Honda CBX . Later volgde Kawasaki met een vergelijkbare watergekoelde zescilinder, de Z1300, een zwaargewicht van 300 kilogram. Dergelijke zescilinder-in-lijn motorfietsen worden niet meer gemaakt.
© 2000 - 2024 Motoroccasion