Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
15-01-2015
Tessels en Walraven met Suzuki naar EK Superstock 1000

https://cdn.qonnex.nl/Wayne Tessels en Nigel Walraven zullen dit seizoen samen uitkomen in het EK Superstock 1000 kampioenschap op de Suzuki GSX-R1000 voor het nieuwe Team Suzuki Europe.
Na twee succesvolle jaren in de EK Superstock 600 met een 2e plek in het kampioenschap als beloning is Wayne nu klaar voor de volgende stap, EK Superstock 1000. Nigel Walraven heeft zich duidelijk bewezen de afgelopen jaren en getoond zeer snel te zijn, zijn ervaring met de Suzuki GSX- R1000 zal zeker een belangrijke rol gaan spelen. 
Wayne is bekend met alle circuits, maar zal voor het eerst op de GSX-R1000 stappen.
 Nigel is bekend met de motor en heeft op veel van de circuits een aantal jaar geleden al eens gereden. Door een uitgekiend testschema komt het team voorbereid aan de start. 

Suzuki naar EK Superstock 1000

Team Suzuki Europe is een nieuw team en kan rekenen op de support van Suzuki Nimag, Suzuki International Europe (SIE/ SMC) en Yoshimura. Door de lange samenwerking is er een nauwe band ontstaan wat de afgelopen jaren tot succes heeft geleid. Het team wordt geleid door Oscar Walraven en Marc Hoegee, laatst genoemde heeft een belangrijke rol gespeeld voor het tot stand brengen van het nieuwe team. We zijn uitermate trots dat we deze nieuwe uitdaging kunnen aangaan en zullen dit seizoen weer stap voor stap opbouwen. De kennis en ervaring van alle betrokkenen zal hieraan bijdragen. Naast de persoonlijke sponsoren van de rijders zal de Suzuki GSX-R1000 worden opgebouwd met support van Suzuki, Yoshimura, K-Tech, TRW/Lucas, Tsubaki, Pirelli en Hoegee Suzuki Performance. Daarnaast zijn er nog besprekingen gaande met nieuwe potentiële partners welke de komende periode bekend gaan worden. Het team en zijn partners zijn enorm gemotiveerd de strijd aan te gaan in deze competitieve klasse en zullen er alles aan doen een goed pakket samen te stellen zodat we het potentieel van de GSX-R1000 maximaal kunnen benutten. 

Wayne Tessels: Ik ben blij om deze volgende stap in mijn carričre te kunnen maken! Na drie succesvolle seizoenen met Suzuki, Yoshimura en Hoegee Suzuki Performance te hebben samengewerkt is het geweldig om dit voort te zetten. Na afgelopen seizoen het vice kampioenschap te hebben gepakt kijk ik uit naar deze stap. Gezien de input van Suzuki, Yoshimura en alle andere partners ben ik ervan overtuigd dat we competitief zijn. Ik wil alle sponsoren en partners bedanken voor het vertrouwen! Nigel Walraven: Ik ben verheugd dit seizoen de overstap naar het FIM Cup Superstock 1000 te kunnen maken, maar vooral de manier waarop. De samenwerking met Wayne en zijn team verloopt al enkele seizoenen goed en ik ben dan ook blij dat we dit avontuur samen aan kunnen gaan met de steun van een grote groep trouwe sponsoren. Ook rij technisch ben ik ervan overtuigd dat we elkaar naar een hoger plan kunnen tillen, Wayne kent de circuits en ik ken de Suzuki GSX-R1000 goed dus ook op dit vlak kunnen we profiteren van elkaars kennis. De Suzuki GSX-R1000 is een snelle en betrouwbare motor en dit in combinatie met de grote groep trouwe sponsoren die ons ondersteunen gaan we deze mooie kans proberen om te zetten in klinkende resultaten.
Foto: Ad van de Graaf

Bron: Hoegee Tech

Een stukje historie: BMW in 2014 - De nieuwe BMW R 1200 RT met een olie-/watergekoeld boxerblok schittert per 1 februari vanaf €19.400 bij de BMW Motorrad dealers. Het is een van de meest dynamische motoren in het toersegment. De uitgebreide standaarduitrusting omvat onder meer ASC (Automatic Stability Control). Uniek zijn optionele rijdersassistentiesystemen zoals Hill Start en schakelassistent Pro. De wegligging en handling van de nieuwe BMW R 1200 RT zijn verder verfijnd en hij rijdt sportiever dan ooit. Basis is het watergekoelde boxerblok met een topvermogen van 92 kW (125 pk) bij 7.750 toeren per minuut. Het maximum koppel bedraagt 125 Nm bij 6.500 toeren per minuut. Een combinatie van olie- en waterkoeling (voor de heetste delen in de cilinderkoppen) zorgt voor een gezonde bedrijfstemperatuur. Versnellingsbak en koppeling met natte platen zijn geďntegreerd in het motorcarter. De cardanaandrijving zit nu aan de linkerkant. Standaard ASC (Automatic Stability Control) voorkomt doorslippen van het achterwiel. Er is keuze uit de standen ‘Rain’ en ‘Road’. Optioneel is de rijmodus ‘Pro’ met de stand ‘Dynamic’ en de nieuwe Hill Start Control. Deze functie vergemakkelijkt wegrijden op een helling vanuit stilstand. Met de schakelassistent Pro kan de berijder op- en terugschakelen zonder de koppelingshendel in te knijpen. Het wisselen van versnelling gaat daardoor buitengewoon soepel. De beproefde BMW Telelever voorwielophanging en de BMW Paralever achterwielophanging zorgen voor een stabiele wegligging. Met het optionele BMW Motorrad Dynamic ESA systeem (Electronic Suspension Adjustment) zijn het weggedrag en de vering optimaal af te stemmen op diverse rijomstandigheden, wegcondities en de belading van de motor. Verder behoren centrale vergrendeling – die op afstand ook beide koffers op slot doet – en cruisecontrol tot het uitgebreide optieprogramma. De kuip met een volledig nieuw instrumentarium biedt prima bescherming tegen weer en wind. LED dagrijverlichting is als optie verkrijgbaar. Om de handling ook voor wat kleinere rijders te verbeteren, zijn de handvatten, voetsteunen en het zadel 20 mm lager dan die van de vorige BMW R 1200 RT. De nieuwe BMW R 1200 RT staat per 1 februari 2014 vanaf € 19.400 bij de BMW Motorrad dealer
© 2000 - 2024 Motoroccasion