Nieuwsbrief:
Pers en nieuws overzicht
Nieuwsbericht
08-09-2017
Tevredenheid over het motorblok van de Triumph MOTO2



Tijdens de tweede rijsessie op het Ciudad del Motor de Aragón circuit is er in de laatste dagen een grote stap gemaakt in het ontwikkelingsproces van het MOTO2™ motorblok. Het blok is in de fabriek uitgebreid getest en mocht op het circuit door voormalig 125cc wereldkampioen, Moto2™ runner-up en MOTO2™ testrijder, Julian Simon worden geprobeerd. 



Julian:“Ik ben erg blij om hier in Aragón de ontwikkelingen van de 2019 Moto2 motoren met Triumph te mogen testen. Ik heb mogen ondervinden dat er een grote verbetering heeft plaatsgevonden ten opzichte van de vorige motor, iets waar ik alleen maar enthousiast van kan worden. Er is veel vermogen beschikbaar en het schakelen gaat geweldig en dan het geluid, dit is werkelijk fantastisch. Voor mij is dit puur genieten.” 

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geďnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK (Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
© 2000 - 2017 Motoroccasion