Nieuwsbrief:

Nicolai Motoren


Nicolai Motoren
Kollumerzwaag
Routebeschrijving
www.nicolaimotoren.nl
0653912238
  



Het runnen van Nicolai motoren is naast een stukje broodwinning, vooral hobby. De klantvriendelijkheid, in vorm van een persoonlijk contact staat daarbij voorop. Ook wil ik de kleinschaligheid blijven behouden. Het transactiegevoel moet van beide partijen goed zitten en loont een stukje (motor) rijden naar het mooie Kollumerzwaag bijna altijd de moeite. Bent u op zoek naar een specifiek BMW model, mag u mij daarover geheel vrijblijvend naar informeren, want ik heb goede contacten met zowel dealers, als handelaren. De openingstijden zijn flexibel. Ben ik thuis, dan ben ik open. Wilt u niet voor een gesloten deur komen, is het raadzaam om vooraf een afspraak te maken. Ook in het weekend en avonduren bent u van harte welkom.
Alle motoren van Nicolai Motoren
6 motoren gevonden
BMW R 1200 GS ADVENTURE ABS-ASC-ESA
BMW R 1200 GS ADVENTURE ABS-ASC-ESA
€ 18.750,- p/mnd klik hier
2016, 14000 Km
HONDA NT 700 V DEAUVILLE ABS
HONDA NT 700 V DEAUVILLE ABS
€ 5.700,- p/mnd klik hier
2010, 17000 Km
YAMAHA TDM 850
YAMAHA TDM 850
€ 1.800,- p/mnd klik hier
1997, 80000 Km
HONDA CB 500 F
HONDA CB 500 F
€ 4.900,- p/mnd klik hier
2015, 5000 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2016, 9500 Km
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN
€ 117,- p/mnd klik hier
2016, 8800 Km
Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in ItaliŽ tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
© 2000 - 2019 Motoroccasion