Nieuwsbrief:

Evenementen overzicht

17 Jun
2019
 

Speedy's Motor avond vierdaagse
Beste Motorvrienden MC. Speedy Gonzales nodigt je hierbij uit voor deelname aan de Speedy Motor Avondvierdaagse ook wel bekend als de Speedy’s 4-Days. De Speedy’s 4-Days wordt uitgezet door een team van ervaren motorrijders. De routes zijn ongeveer 85 km. lang en gaan elke avond vanuit Etten-Leur naar een andere windrichting. Ongeveer halverwege de route is er een pauzeplaats waar je gezellig met andere motorrijders van gedachte kunt wisselen. Je hoeft geen lid te zijn van MC. Speedy Gonzales of een ander motorclub om aan de 4-Days deel te nemen. Het is juist een leuke gelegenheid om als individuele motorrijder kennis te maken met de motortoerwereld en te genieten van vier mooie avond motortoerritjes. Er wordt vaak gereden in kleine groepjes, maar je mag natuurlijk ook alleen rijden. De inschrijving en vertrek is tussen 19:00 en 20:00 uur bij Hof van Holland (Café Roeloffs) Aan het Van Bergenplein 41 4871CD in Etten-Leur. Achter het Hof van Holland is een ruime parkeerplaats waar genoeg ruimte is voor alle motoren. Het parkeren wordt door onze parkeerbegeleiders in goede banen geleid. Het inschrijfbedrag voor vier avonden is € 7,50 Het is ook mogelijk om per avond in te schrijven. Het inschrijfbedrag is dan €2,50 per avond. Voor dit bedrag ontvang je de route en algemene informatie. De routes worden na inschrijving geladen in je Garmin of TomTom navigatiesysteem. De duo- en zijspanpassagiers mogen bij Speedy altijd gratis mee. Wil je op de hoogte gehouden worden van de open ritten van Speedy schrijf dan in voor onze nieuwsbrief  Wij hopen je te zien bij Speedy’s 4-Days! MC. Speedy Gonzales  >

Evenement
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2019 Motoroccasion