|
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, |
Boring x slag | 74|71 |
Cilinder inhoud | 1832 |
Comp. verhouding | 9.8 : 1 |
Kleppen | 12-kleps SOHC 6-cilinder boxer |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie met automatische choke |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 118|87|5500 |
Max. koppel | 167|4000 |
Koppeling | Meervoudige natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamant, triple-box-section aluminium twin-spar |
Vering voor | 45mm telescoop vork met anti-duik |
Vering achter | Pro-Link Pro-Arm met electronisch-geregelde afstelling van de veervoorspanning |
Remmen voor | Twee 296 x 4,5 mm zwevende remschijven, 3-zuiger remklauwen, ABS en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 316 x 11 mm enkele geventileerde remschijf, 3-zuiger remklauw, ABS, sintermetalen remblokken |
Voorband | 130 / 70 / 18 |
Achterband | 180/60/16 |
Wielbasis | 1690 |
Lengte | 2605 |
Breedte | 945 |
Hoogte | 1455 |
Zithoogte | 725 |
Drooggewicht | 385 |
Leverbare kleuren | Zwart en Rood |
Beschrijving | Goldwing F6B
Flat six bagger
Ook een legende als de Gold Wing kan een metamorfose ondergaan - en daarmee nog aantrekkelijker worden. De modelvariant F6B heeft het oorspronkelijke waardige karakter van de Gold Wing behouden, maar een uitgesprokener gestalte gekregen. Hij verschijnt als Custom Tourer in de nonchalante Bagger-stijl. Met een dynamisch design, een kleine ruit en zonder enorme topkoffer.
Het sterke 1.832 cc zescilinder Boxerblok is ongewijzigd en overtuigt nog steeds met een soevereine krachtontplooiing en rustige loop. Doordat we het gewicht van de Gold Wing F6B met 28 kilo hebben kunnen terugbrengen, maakt de machine nu niet alleen indruk met zijn sterke verschijning, maar ook met zijn enorme vermogen en levendige handling. Dankzij het Dual Combined-ABS en voorzieningen als de voorvork met Anti Dive-systeem is de veiligheid gegarandeerd. En de legende is levendiger dan ooit.
De Bagger-stijl verandert grote tourers in sierlijke Custom bikes. Hier luidt het devies: minder is meer. Zo werden bij de Gold Wing F6B alle niet noodzakelijke onderdelen verwijderd en de overige opnieuw vormgegeven. Zonder enorme topkoffer en met een kleine ruit en koffers, die perfect passen bij het achterspatbord, maakt de machine een vlotte indruk. In de kleur Graphite Black krijgt de Gold Wing F6B een extra coole uitstraling.
Cockpit
De perfectie van Baggers zit in de puurheid. Daarom hebben we flink wat gewicht bespaard en afgezien van voorzieningen als het geďntegreerde GPS-navigatiesysteem, de airbag, verlichte schakelaars, richtingaanwijzers die vanzelf uitgaan en zadelverwarming. Desondanks biedt de nieuwe Gold Wing F6B alles wat het rijden aangenaam maakt: bijvoorbeeld een audiosysteem met vier luidsprekers, en een ergonomisch zadel.
Rijgedrag
Het 1,8 liter zescilinder motorblok is een van de belangrijkste redenen waarom de Gold Wing “King of the Road” wordt genoemd. De 118 pk hebben in de F6B nog meer impact, doordat we het gewicht van de machine met 28 kilo hebben kunnen terugbrengen. Hoogwaardige veersystemen en een uitzonderlijk laag zwaartepunt dragen bij tot de verbluffend lichte handling en het hoge comfort.
Dual Combined-ABS
Met name bij zware machines is het thema remmen zeer belangrijk. Met het geavanceerde Dual Combined-ABS worden altijd beide wielen afgeremd, ongeacht of de handrem of de voetrem wordt bediend. Het ABS voorkomt daarbij altijd het blokkeren van de wielen. Uitstekende remprestaties zijn daardoor onder alle omstandigheden gegarandeerd. |