Nieuwsbrief:

QUADRO  QV3 - 2018

Garantie: Ja
Nieuw
MAT GROEN
OmschrijvingTechniekBetaalgemakBedrijf
Nieuw: Ja
Fabrieksgarantie: 24 maanden


Wij zijn Quadro importeur en dealer in Nederland,
Wij hebben Quadro gecertificeerde monteurs,
Bij ons is bijna niks onmogelijk, en wij zijn u graag van dienst.

Hans van Wijk Motoren, is begonnen in 1981 en sindsdien uitgegroeid tot de grootste motorzaak van de Benelux (5500m2) Your Lifestyle Shop.

Voor meer informatie kunt u ons bereiken op;

Email; verkoop@hansvanwijk.nl
Telefoon; 079-3619013
www.hansvanwijk.nl

Openingstijden;

LET OP MET Feestdag andere openingstijden
WERKPLAATS Gesloten op Vrijdag avond en Zondag

Maandag- gesloten
Dinsdag 9.00 tot 18.00
Woensdag 9.00 tot 18.00
Donderdag 9.00 tot 18.00
Vrijdag 9.00 tot 21.00 (in de winter periode geen koopavond)
Zaterdag 9.00 tot 17.00
Zondag 12.00 tot 17.00 (werkplaats is gesloten)
(koopzondag van April tot September)

Adres;
Goudstraat 97
2718RD Zoetermeer




Deze motor is geschikt voor B rijbewijs. (Indien behaald voor 19 januari 2013)
Hans van Wijk motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2019 Motoroccasion