Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
04-10-2024
Kawasaki onthult nieuwe Ninja 1100SX

In navolging van de recent aangekondigde Versys 1100 onthult Kawasaki de nieuwe Ninja 1100SX, een échte Sport Tourer die net zo geschikt is voor lange afstanden als het sportievere werk. Ook is er, voor het eerst in de geschiedenis van dit model, een SE-versie beschikbaar. Met dit nieuwe model is Kawasaki klaar om zijn dominante positie onder de Sport Tourers nog langer vast te houden.

De grote vernieuwing voor de nieuwe Ninja 1100SX is de grotere cilinderinhoud. Deze groeit van 1.043cc naar 1.099cc. Hierdoor is er een hoger koppel beschikbaar over het hele toerenbereik waardoor er nog soepeler gereden kan worden. Een nieuwe quickshifter, welke nu al vanaf 1.500 t/min werkzaam is, en een zwaarder vliegwiel dragen verder bij aan deze souplesse. Gewijzigde overbrengingsverhoudingen zorgen voor een langere 5e en 6e versnelling zodat er zuiniger en comfortabeler gereden kan worden op hogere snelheden. 

Gebleven zijn het aluminium frame, hoogwaardige vering en een verscheidenheid aan elektronische rijhulpsystemen als Traction Control, Bochten ABS en Cornering Management. Allen aangestuurd door een 6-assige IMU en dus hellingshoekafhankelijk. Om het sportieve karakter te versterken is de Ninja 1100SX uitgerust met Bridgestone Battlax S23 banden.

Grote afstanden afleggen is een waar genot op de Ninja 1100SX. Door de standaard aanwezige Cruise Control, verstelbare ruit, dikke zadels en optimale zitpositie zijn lange dagen in het zadel geen enkel probleem. Nieuw is de nu standaard gemonteerde USB-C aansluiting waardoor smartphones gemakkelijk de hele dag opgeladen kunnen worden voor navigatie of voor het gebruiken van de vernieuwde Kawasaki Rideology app. De app is nu voorbereid voor spraakbesturing en anticipeert hiermee voor op de volgende generatie van connectiviteit tussen rijder en machine.

SE-variant
De Ninja 1100SX zal ook beschikbaar zijn als SE-variant. Deze uitvoering is uitgerust met Brembo remcomponenten waaronder M4.32 voorremklauwen, hoofdremcilinder, staal omvlochten remleidingen en schijven. Hiernaast is de SE voorzien van een Öhlins S46 achter schokdemper met instelbare veervoorspanning welke gemakkelijk aan te passen is middels een afzonderlijke verstelknop. Hierdoor kan de spanning gemakkelijk aangepast worden aan de belading of rijstijl. Als kers op de taart is handvatverwarming standaard op deze variant.

De nieuwe Ninja 1100SX 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:

Ninja 1100SX
•    Metallic Carbon Gray / Metallic Diablo Black

Ninja 1100SX SE
•    Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black
•    Metallic Matte Graphene Steel Gray / Metallic Diablo Black

Prijzen worden binnenkort bekend gemaakt. Ga voor meer informatie naar de Kawasaki website.

Je droom KAWASAKI nog niet gevonden?
De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#Kawasaki #1100SX #motorkopen #motoroccasion #motoren



Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Suicide clutch" betekent: Voetkoppeling, met de linkervoet bediend, uitgevoerd op met name Amerikaanse motorfietsen als Indian, Harley-Davidson, Henderson, Ace en Exelcior. De term raakte in zwang toen in de jaren veertig handkoppeling wereldwijd de standaard werd voor moderne motorfietsen. Toen aan het einde van de jaren zestig in de VS een zelfbouwrage losbarstte, waarbij als basis werd uitgegaan van een zware Harley-Davidson of Indian, kozen veel chopper-bouwers en customizers voor handkoppeling en footshift. Een bepaalde subtrend, veroorzaakt door de film Easy Rider, was het handhaven van het voetkoppelingspedaal - teruggebracht tot een vaak onergonomisch pedaaltje dat achteroverliggend op de chopper nauwelijks nog met de voet te bedienen was. Zo wilde het nog wel eens gebeuren dat stilstaand met ingeschakelde versnelling en ingetrapt voetkoppelingspedaal door de trillingen van het stationair stampende motorblok het pedaal vanzelf terugklapte naar de gekoppelde positie. De motor kon zo zichzelf als een raket lanceren op het moment dat bijvoorbeeld bij een kruispunt werd gewacht op een aanstormende Greyhoundbus, waardoor motorfiets met berijder onder de voorbij walsende Greyhound belandde. Een dergelijk fataal incident wekte voor omstanders en zeker voor de chauffeur van de Greyhoundbus de indruk dat een motorrijder moedwillig een einde aan zijn leven had willen maken. De werkelijke oorzaak moge nu bekend zijn. zie Jockey shift.
© 2000 - 2024 Motoroccasion