Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
17-10-2016
De 2017 Yamaha R6

Meer dan 160.000 exemplaren verkocht in Europa en de afgelopen zeven jaar drie keer wereldkampioen World Supersport 600: de YZF-R6 is officieel één van de meest populaire en extreme supersportmotoren die Yamaha ooit heeft gemaakt. Licht, wendbaar en snel: deze iconische 600cc supersport is dé favoriet van de hedendaagse resultaatgerichte liefhebber van snelheid, spanning en sensatie!

Yamaha benadrukt hiermee de absolute focus van haar als één van de meest innovatie motorfietsfabrikanten in het supersportsegment, dat een essentieel ingrediënt blijft in het sportieve, Race DNA van Yamaha, door middel van de introductie van een radicaal vormgegeven nieuwe YZF-R6 voor 2017. Een extreme supersport machine, gecreëerd met gebruik van een deel van de YZF-R1 ontleende, chassistechnologie gecombineerd met de meest innovatieve elektronica.

De YZF-R6 is eindelijk daar, met zijn speciaal ontworpen aerodynamische kuipwerk en agressieve uitstraling die alle kenmerken heeft van Yamahas volbloed R-serie DNA.

Racing is ouR World. Welcome to R WORLD. 
Elk model van de YZF-R serie is in feite een uitnodiging om binnen te stappen in ouR World en een kans om werkelijk deel uit te gaan maken van één van de meest exclusieve clubs in de supersportcategorie.

In ouR World is racen en winnen een levensstijl die diep is ingebed in ons Race DNA. In ouR World kan elk YZF supersport model bogen op een stamboom die rechtstreeks teruggaat tot onze MotoGP-winnaar, de YZR-M1 racemotor. En in ouR World streven wij ernaar iedereen de kans te bieden om te ervaren wat supersport prestaties nu echt inhouden.

Geen enkele andere motorfietsfabrikant biedt zon breed gamma hightech supersport modellen aan, van 125cc tot en met 1000cc. Van de YZF-R1M, de YZF-R1, de YZF-R6, de YZF-R3 en de YZF-R125, elk model van de R-serie is ontworpen en geproduceerd met gebruik van de meest geavanceerde, uit de racewereld afkomstige, hoogwaardige technologie.

R WORLD staat open voor iedere motorrijder die de winnaarscultuur en gerenommeerde technische expertise van Yamaha weet te waarderen. En R WORLD biedt de eigenaren van de YZF-R serie de kans om hun werkelijke rijpotentieel op de straat en het circuit te ontplooien.

ouR World is here. R WORLD is now. 


2017 YZF-R6

Een iconisch op de M1 geïnspireerd ontwerp
De YZF-R6 heeft altijd al voorop gelopen bij het ontwerp van een extreme supersport. Meer dan tien jaar na de introductie is het huidige model nog steeds één van de meest dynamische motorfietsen in zijn klasse en heeft deze een enorm trouwe en toegewijde schare trouwe fans.

Voor 2017 heeft Yamaha deze iconische, extreme supersportmotor volledig opnieuw vormgegeven en heeft de YZF-R6 een radicaal andere look gekregen die duidelijk is geïnspireerd op de nieuwste generatie YZF-R1. Dankzij de centrale luchtinlaat en verzonken dubbele LED koplamp, zorgen het agressieve aangezicht en de verbeten blik ervoor dat deze motorfiets onmiddellijk herkend wordt als familielid van de R-serie.

Een accent op de intimiderende aanwezigheid van de nieuwe YZF-R6 is de slanke LED contourverlichting die het dynamische aangezicht een levensecht en bijna roofdierachtig karakter geven. Het design en de positie van deze verlichting zorgen voor een opwindende uitstraling die weliswaar duidelijk bij de R-familie hoort, maar toch ook een heel vast omlijnd YZF-R6 imago definieert.

Het DNA van de nieuwste R-serie blijkt uit het strakke kuipwerk met een serie zijkanalen en vloeiende horizontale lijnen waardoor een kruislings gelaagd design ontstaat dat de ongeëvenaarde aerodynamica van deze motor accentueert. Een nieuwe achterkant in YZF-R1 design versterkt zijn afkomst en de krachtige supersport uitstraling mag dan overduidelijk zijn geënt op het vlaggenschip, de YZF-R1M. De YZF-R6 heeft een eigen uniek karakter en profiel.


Zeer efficiënte YZF-R6-aerodynamica
Het designteam van Yamaha werkt voortdurend aan een hoger prestatieniveau op elk gebied en de 2017 YZF-R6 is uitgerust met een nieuwe kuip en kuipruit met de meest efficiënte aerodynamica die ooit op dit model is toegepast.

Het aerodynamische kuipwerk is ontwikkeld op basis van een aantal cruciale elementen van de YZF-R1 en het nieuwste ontwerp levert een verbetering in de aerodynamische efficiëntie van 8 procent. Naast het nieuwe ontwerp van de kuip en de kuipruit zijn de nieuwe LED knipperlichten, ingebouwd in de zijspiegels, om de turbulentie en luchtweerstand te verminderen.

Geavanceerde elektronische regeltechnologie
De YZF-R6 was één van de eerste motorfietsen waarbij geavanceerde elektronica werd toegepast voor nauwkeurige controle, inclusief de Yamaha Chip Controlled-Throttle (YCC-T) en de Yamaha Chip Controlled-Intake (YCC-I). Voor een nog hoger controleniveau onder een breed scala aan omstandigheden is de YZF-R6 uitgerust met een geavanceerd Traction Control Systeem (TCS) dat eenvoudig kan worden ingesteld met een schakelaar aan het stuur.

Omdat bekend is dat de YZF-R6 aantrekkingskracht uitoefent op een breed scala prestatiegerichte motorrijders met uiteenlopende niveaus van vaardigheid en ervaring, is het nieuwe Traction Control Systeem voorzien van 6 selecteerbare interventieniveaus en ook van een UIT functie. De intelligente Traction Control Systeem software is zodanig ontworpen dat er geen onnatuurlijk gevoel kan ontstaan bij een interventie, om zo een consistente prestatie te kunnen waarborgen. 

De YZF-R6 is bovendien uitgerust met een nieuw Quick Shift Systeem (QSS) voor sneller schakelen. Dit systeem lijkt op het ontwerp dat is gebruikt voor de YZF-R1 en schakelt onmiddellijk het aandrijfkoppel uit zodra opschakelen wordt gedetecteerd, waardoor opschakelen met vol gas en zonder koppelen mogelijk is, voor een ongeëvenaarde acceleratie met de close-ratio zesversnellingsbak.

R1 design Ø 43 mm upside-down voorvork
Niet alleen het agressieve, op de YZF-R1 geïnspireerde aangezicht versterkt de nauwe banden van deze motorfiets met het kenmerkende supersportmodel, want de 2017 YZF-R6 is ook uitgerust met de nieuwe KYB upside-down voorvork van de YZF-R1. Deze zeer specifieke voorwielophanging heeft voorvorkbuizen met een diameter van 43mm, voor een betere feedback, met name tijdens het aan remmen en in bochten. De voorwielas heeft ook een grotere diameter (Ø 25 mm) gekregen voor een geoptimaliseerd rijgedrag.

De speciale Ø 43 mm upside-down voorvork heeft zeer uitgebreide instellingsmogelijkheden. Dankzij de combinatie met de nieuw ontworpen instelbare KYB achterdemper kan het chassis van de YZF-R6 door de berijder aangepast worden aan de verschillende omstandigheden, voor nauwkeurig en responsief rijgedrag.

Voorremmen volgens YZF-R1 specificatie
De nieuwe YZF-R6 profiteert bovendien van het gebruik van een radiaal voorremsysteem volgens YZF-R1 specificaties, één van de meest geavanceerde systemen die ooit op een Yamaha motorfiets is gemonteerd. Twee Ø 320 mm remschijven vóór met radiale aluminium vierzuigerremklauwen voor een uitstekend remgevoel gecombineerd met een opmerkelijke remkracht.

CF gegoten, ultralicht magnesium subframe achter
De mobiliteit van de bestuurder is de cruciale factor bij het bereiken van een hoog niveau van manoeuvreerbaarheid en nauwkeurigheid en de YZF-R6 is uitgerust met een nieuw ontworpen zadel, doorontwikkeld met kennis uit de MotoGP, en achtersubframe waardoor de bestuurder zijn gewicht snel en gemakkelijk kan verplaatsen. Het subframe is gemaakt van sterk en licht CF-spuitgietmagnesium en is 20 mm smaller aan de voorkant waardoor de bestuurder dichter op de tank kan kruipen voor een betere aerodynamica.

Het zadel heeft dezelfde hoogte als bij het huidige model, maar heeft een iets opwaartse hoek naar achteren toe die een grotere bewegingsvrijheid mogelijk maakt.

Lichtgewicht aluminium brandstoftank
Nog een belangrijke verandering in 2017 is het monteren van een prachtig ontworpen brandstoftank die een groot aantal voordelen biedt op het ontwerp van het voorgaande model. Deze lichtgewicht gestroomlijnde tank is gemaakt van hoogwaardig aluminium en is voorzien van uithollingen op knieformaat, waardoor de bestuurder stevige grip heeft op de motorfiets en de ideale rijpositie kan vinden die past bij zijn lichaamsbouw en rijstijl.

Yamaha maakt gebruik van de speciale Cold Metal Transfer (CMT) lastechniek om de afgeronde vorm van de nieuwe tank te creëren en de constructie is voorzien van een combinatie van strak afgedichte robotlassen die afgewerkt worden door vakkundige lassers wat zorgt voor een exclusieve handgemaakte afwerking. Met 1,2 kg minder gewicht dan de stalen voorganger en met een verbeterde rijpositie die ook nog eens meer bewegingsvrijheid biedt voor het snel verplaatsen van het gewicht bij het in- en uitrijden van bochten, accentueert deze hoogwaardige brandstoftank de toonaangevende specificaties van de YZF-R6.

Verbeterde rijpositie
De combinatie van de nieuwe brandstoftank, het nieuwe slanke subframe en het nieuwe zadel, zorgt voor een verbeterde rijpositie die ontworpen is om de berijder een sterker gevoel van controle op straat en op het circuit te geven.

De 20 mm smallere taille zorgt voor een betere ergonomie en het been kan hierdoor makkelijker bij de grond terwijl de zitting en de knie-uitsparingen in de tank ervoor zorgen dat de bestuurder zijn lichaam strakker tegen die van de motorfiets aan kan leggen. Het resultaat is een harmonieuze zitpositie die zorgt voor meer bewegingsvrijheid voor het efficiënt kunnen verplaatsen van het lichaamsgewicht. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat de bestuurder ten volle kan profiteren van het hogere niveau van besturen, remmen en accelereren dat wordt geleverd door de nieuwe upside-down voorvork, remschijven vóór en de elektronische regeltechnologie.

R-serie instrumentenpaneel
Het nieuwe instrumentenpaneel is ontwikkeld op basis van het ontwerp van de YZF-R1 en is uitgerust met een analoge kilometerteller en digitale snelheidsmeter met een multifunctionele display met daarop ook de status van Traction Control Systeem (TCS) en het Racing ABS.

Nieuwe belangrijkste kenmerken van de YZF-R6

Nieuwste generatie R-serie design
Iconisch, op de YZF-R1 geïnspireerd front
Puur, uit de racewereld afkomstig DNA voor een toonaangevende stijl en prestatie
YZF-R6 met de beste aerodynamica ooit
Geavanceerde elektronische regeltechnologie
6 standen Traction Control Systeem voor alle rijomstandigheden
Quick Shift Systeem (QSS) voor sneller opschakelen zonder koppelingen en met vol gas
R1 design Ø 43 mm upside-down voorvork met specifieke YZF-R6 instellingen
Twee Ø 320 mm remschijven vóór met radiale vierzuigerremklauwen
CF gegoten, ultralicht magnesium subframe achter
Nieuw ontwerp zadel
Lichtgewicht aluminium brandstoftank
Verbeterde rijpositie
ABS
Conform EU norm
D-Mode
Technische kenmerken YZF-R6
Vloeistofgekoeld, 599cc, 4-takt, 4 cilinders, 67mm x 42,5mm, 16 kleppen, DOHC
Gesmede aluminium zuigers, 13,1:1 compressie
Titanium inlaat-/uitlaatkleppen
Luchtinductiesysteem en Yamaha Chip Controlled-Intake (YCC-I)
Yamaha Chip Controlled-Throttle (YCC-T) met dubbele injector
Slipper clutch
Close-ratio zesversnellingsbak
Magnesium kop- en zijdeksels
EXUP kleppen voor uitstekende koppelkenmerken
Titanium uitlaatdemper
Aluminium frame en swingarm 

Genuine Yamaha Accessories
Yamaha biedt een spectrum nieuwe en bestaande Genuine Accessories voor de prestaties en styling van de 2017 YZF-R6, waardoor eigenaren er hun geheel eigen versie van kunnen maken. Het volledige assortiment accessoires zal later beschikbaar worden als de YZF-R6 in de showrooms van de Yamaha-dealers verschijnt. Na de lancering van het nieuwe model kunnen klanten met de My Garage app op een tablet of smartphone hun eigen ultieme versie van de YZF-R6 bouwen en bekijken.

Kleuren
Race Blu
Tech Black

Beschikbaarheid
April 2017 


Bron: Yamaha

www.motoroccasion.nl/motoren/zoeken/yamaha-yzf-r6-b40-tg761.html?nmr=true

Een stukje historie: MOTO GUZZI in 2014 - In 2014 zijn er weinig wijzigingen dan in kleur en accessoires. De V7 is nog steeds het meest populaire model en verschijnt in een aantal mooie uitvoeringen.
© 2000 - 2018 Motoroccasion