Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
10-11-2017
De nieuwe BMW F 750 GS en BMW F 850 GS



Vind Motoroccasion.nl leuk 


Tijdens de ontwikkeling van deze GS modellen was het verhogen van vermogen en trekkracht het hoofddoel. Speciale aandacht werd ook gegeven aan het verminderen van het brandstofverbruik. In beide modellen gebruikt BMW Motorrad een 853 cc grote krachtbron. De tweecilinder levert in de nieuwe F 750 GS een vermogen van 57 kW (77 pk) bij 7.500 tpm. De nieuwe F 850 GS heeft een vermogen van 70 kW (95 pk) bij 8.250 tpm. De nieuwe, krachtige tweecilinder lijnmotor met twee contra-roterende balansassen en een ontstekingsinterval van 270 graden zorgen voor optimale soepelheid en een aansprekend geluid.

De BMW F 750 GS en F 850 GS zijn affabriek leverbaar met optionele uitrusting, zoals de Rijmodi Pro, de extra rijmodi ‘Dynamic’, ‘Enduro’ en ‘Enduro Pro’ (de laatste drie zijn alleen beschikbaar op de BMW F 850 GS) evenals dynamische tractiecontrole (DTC) en ABS Pro wat veilig remmen in bochten mogelijk maakt. 

Het brugframe van de nieuwe GS modellen in de F Serie is gemaakt van aan elkaar gelaste, hoogwaardige componenten. Het frame integreert de tweecilindermotor als een ondersteunend element en biedt voordelen op het gebied van torsiestijfheid en robuustheid. De brandstoftank is geplaatst in de klassieke positie tussen het zadel en de stuurkolom, voor geoptimaliseerde opbergmogelijkheid en een verbetering van het zwaartepunt.

Als aanvulling op de basisversie zijn de nieuwe F modellen ook leverbaar in de stijlvarianten ‘Exclusive’ en ‘Rallye’. De tweede is exclusief voor de nieuwe BMW F 850 GS en benadrukt vooral de off-roadcapaciteiten. 

De nieuwe GS modellen in de F Serie zijn verkrijgbaar met een uitgebreide reeks opties die uniek is voor de middenklasse. Van verschillende zithoogtes, windschermen en de nieuwe full LED-koplamp tot het optionele Connectivity met TFT-display of eCall; ze zijn stuk voor stuk uniek voor middenklasse reis enduro motorfietsen.




Highlights van de nieuwe BMW F 750 GS en BMW F 850 GS:
  • Krachtige tweecilinder lijnmotor met een slagvolume van 853 cc. BMW F 750 GS: 57 kW (77 pk) bij 7.500 tpm en 83 Nm bij 6.000 tpm. BMW F 850 GS: 70 kW (95 pk) bij 8.250 tpm en 92 Nm bij 6.250 tpm.
  • Zeer krachtig en emotioneel motorgeluid, gerealiseerd door een krukas met kruktappen die 90 ten opzichte van elkaar zijn gedraaid en een ontstekingsinterval van 270 graden.
  • Nieuw, zeer stevig stalen brugframe voor verbeterde rijprecisie.
  • Nieuwe telescoopvork/upside-down telescoopvork plus een dubbelzijdige aluminium swingarm met centraal geplaatst veerbeen voor verbeterde veerkarakteristiek.
  • ABS, ASC plus ‘Rain’ en ‘Road’ rijmodi zijn standaard.
  • Rijmodi Pro met ABS Pro en dynamisch remlicht, DTC en de nieuwe rijmodi ‘Dynamic’, ‘Enduro’ en ‘Enduro Pro’ (laatste drie alleen voor BMW F 850 GS) als fabrieksoptie.
  • ESA elektronisch geregelde vering optioneel verkrijgbaar.
  • Zelfversterkende slipper clutch met een merkbaar kleinere bedieningskracht van de handkoppeling.
  • Full LED-koplamp inclusief LED-dagrijverlichting optioneel verkrijgbaar.
  • Connectiviteit met multifunctioneel instrumentencluster en 6,5-inch fullcolour TFT-display optioneel verkrijgbaar.
  • Slim noodhulpoproepsysteem voor het eerst optioneel leverbaar in de middenklasse.
  • Geoptimaliseerde off-road- en reiscapaciteiten plus verbeterde wind- en weersbescherming.
  • Scherper GS profiel als resultaat van een nieuw design.
  • Nieuwe kleurenconcepten en stijlvarianten ‘Rallye’ en ‘Exclusive’.
  • Uitgebreide reeks opties en accessoires die uniek is in de middenklasse, met onder meer Keyless Ride, Schakelassistant Pro, Dynamic ESA, eCall en Connectivity.

De nieuwe BMW F 750 GS en F 850 GS staan medio maart in de BMW Motorrad showrooms met consumentenprijzen van respectievelijk € 10.944 en € 13.894.

Zoek je droom BMW op www.motoroccasion.nl
Motor gespreid betalen? Ga naar www.numotorrijden.nl



Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Bitza" betekent: Zelfbouwmotorfiets. Onder motorfietsliefhebbers zijn al­tijd enkelen te vinden die jarenlang bezig zijn met het reali­seren van een droom: het zelf construeren van een motorfiets, waarbij veel onderdelen zelf worden vervaardigd. Vaak begint een dergelijke zelfopgelegde missie bij bestaande motorfietsen. De bitzabouwer is meestal een technisch of werktuigbouw­kundig onderlegd persoon, die veel begrijpt van technische constructies en krachtoverbrenging. Vaak wordt een bitza op­getrokken rond een bestaand motorblok, waaromheen een frame wordt gekozen o f zelf vervaardigd. De huisvlijt kan zich in talloze details en accessoires verliezen: van zelfgeklopte ben­zinetanks tot gegoten polyester spatborden. Een hoogst enkele keer wordt ook het motorblok in eigen beheer vervaardigd. De vormgeving, stroomlijn en ergonomische proporties ko­men er bij bitza’s in de regel bekaaid vanaf. Soms is sprake van een monstrum op twee wielen, waarop de zelfbouwer niet­temin met zichtbare trots rondrijdt. In de ogen van de meer­derheid der motorliefhebbers zijn bitza-bouwers zonderlingen die een tot obsessie verworden ideaal hebben willen realiseren of eigenwijze amateurconstructeurs die het beter denken te weten dan merkenfabrikanten die al decennia lang bezig zijn met het maken van motorfietsen. Niettemin vormen bitza’s een vrolijke noot in de marge van het massale motorrijders- consumptisme. Bewondering wordt ook bij minder esthetisch ogende zelfbouwcreaties afgedwongen, vooral wanneer blijkt dat geld, tijd noch moeite zijn gespaard om enerzijds opnieuw het wiel uit te vinden en anderzijds op zich onverenigbare com­ponenten tot één geheel te integreren.
© 2000 - 2018 Motoroccasion