Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
31-10-2018
Eicma Milaan, wat komt eraan?

De EICMA (Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori) in Milaan is één van de grootste en belangrijkste motorfietsbeurzen ter wereld en vindt plaats op donderdag 8 t/m zondag 11 november 2018. Hieronder alvast wat informatie voorafgaand aan de komende stroom motornieuwtjes...



BMW Motorrad toont zes wereldprimeurs tijdens de EICMA 2018 in Milaan. Het zestal geeft bezoekers van de motorbeurs een exclusief voorproefje van een mooi 2019-seizoen. BMW Motorrad presenteert de nieuwe producten op dinsdag 6 november tijdens de persconferentie van 10:00 tot 10:20 uur in hal 14 op de stand van BMW Motorrad. De presentatie is bovendien live te volgen via de officiële Facebookpagina van BMW Motorrad (https://www.facebook.com/BMWMotorrad).

Van 6 tot 11 november 2018 staan niet alleen de zes wereldpremières van BMW Motorrad in de schijnwerpers. Op de 1.000 vierkante meter grote stand presenteert het merk ook de nieuwe BMW R 1250 GS en BMW R 1250 RT die eerder al hun debuut beleefde tijdens de INTERMOT motorshow in Keulen.

Tevens toont BMW Motorrad het volledige modellenaanbod en een uitgebreid aanbod van Original BMW Motorrad Accessoires, inclusief een brede selectie aan Heritage personalisatie onderdelen. Nieuwe uitrusting voor het komende seizoen en alle andere producten van BMW Motorrad mogen uiteraard niet ontbreken.



Yamaha laat weten de Yamaha Perspremière voor EICMA 2018 live te streamen via de officiële Facebook-pagina van Yamaha Motor op 5 november om 18:00 uur. 



De Ducati World Première 2019 is op zondag 4 november om 19.00 uur te volgen op live streaming via Ducati.com.

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1953 - In 1950 werden er weer tweecilinders geproduceerd. Het systeem met de “gekoppelde” toer- en sportmodellen werd losgelaten, want er werden geen zijklepmotoren meer gebruikt. Incidenteel zouden nog wel sportieve modellen worden gemaakt, zoals de R 68 (1952) en de R 69 (1955). Toch moest het “sportieve” element van BMW’s met een korreltje zout genomen worden. Ze konden qua prestaties en uitstraling niet in de schaduw staan van de Britse één- en tweecilinders. Daar moest BMW het ook niet van hebben. BMW kreeg vanaf de jaren vijftig het imago van “degelijk”, “betrouwbaar” en “waardevast”. Voor liefhebbers van vlottere motorfietsen gold het merk echter als “oubollig”. Met de introductie van de 35 pk sterke R 68 in 1952 deed BMW een poging een snelle motorfiets neer te zetten, maar het rijwielgedeelte was niet opgewassen tegen zo veel vermogen.
© 2000 - 2019 Motoroccasion