Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
28-04-2017
In mei en juni de BMW Motorrad Speed date

BMW Motorrad Speed date: De spirit of de GS. Ga in mei en juni naar een BMW dealer en vindt uit welke BMW GS het beste bij jou past.

Het voorjaar dient zich aan. De omstandigheden om een motor te pakken en in alle vrijheid rond te toeren worden steeds beter. BMW heeft iets bedacht op de vraag op welke motor dat zou kunnen zijn. Om de keuze voor je te vergemakkelijken kun je speeddaten bij een BMW dealer. Dit jaar kan dat vanaf 5 mei met alle BMW GS modellen. Zo kunt u de Spirit of GS zelf ervaren. 

In mei en juni kun je voor alle GS modellen bij de BMW Motorrad dealer langs. Een mooie manier om te ontdekken welke BMW GS voor jou de ware is. Kies uit de F 700 GS, F 800 GS, F 800 GS Adventure, R 1200 GS en R 1200 GS Adventure en laat je verrassen door deze motoren. Het bijzondere is dat alle motoren zowel in standaard als verlaagde uitvoering beschikbaar zijn voor een Speeddate.


Een Speeddate met uw ideale GS is snel geregeld via de aanmeldapplicatie op www.bmw-motorrad.nl/speeddategs. Kies een BMW dealer en daarna uw favoriete GS in normale of verlaagde uitvoering. Vervolgens kiest u de dag en het tijdstip die je het beste uitkomen. Vanzelfsprekend volgt direct een bevestiging per email. En natuurlijk kun je ter plaatse, afhankelijk van de beschikbaarheid, in overleg met de BMW Motorrad dealer op een tweede Speeddate gaan met een ander model. Veel plezier!

Bron: BMW Motorrad

www.bmw-motorrad.nl/speeddategs

Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in ItaliŽ tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voert hij de boring en slag van het blok op naar een ovale 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo'n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos door verbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk ageerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een 'Golden Wing' motorblok in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd. De Electra Glide wordt geÔntroduceerd, de naam Electra komt van de elektrische startmotor, later zullen ook de Sportster modellen de elektrische startmotor krijgen.
© 2000 - 2018 Motoroccasion