Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
28-06-2018
KTM toont 790 ADVENTURE R 2019 tijdens EU Adventure Rally



Vind Motoroccasion.nl leuk 


Op de European Adventure Rally op 20 juni 2018 kon het publiek voor het eerst een de KTM 790 ADVENTURE R 2019 bekijken. Het jaarlijkse Europese evenement, dat dit jaar plaatsvond in Olbia, Sardinië, bood fantastische driedaagse on- en off-road trips on de begeleiding van ervaren instructeurs.

De lichtgewicht KTM 790 ADVENTURE R is gebouwd in KTM's kenmerkende 'Ready to Race' stijl en heeft onmiskenbaar het race-DNA. De KTM 790 ADVENTURE R zal zowel als een reis-enduro als een straatvariant met serieuze off-road-capaciteiten leverbaar zijn. Alle details over deze motor worden bekend gemaakt op de EICMA in Milaan op 6 november 2018. 



  • Wat weten we al van de KTM 790 ADVENTURE R:
  • Nieuwe 799cc KTM LC8c Series 2-cylinder, met meer koppel dan de KTM 790 DUKE.
  • Actieradius van meer dan 400 km - voor echt avontuur.
  • Lage zithoogte voor ultieme controle in alle situaties.
  • Laag gemonteerde brandstoftank voor een optimaal zwaartepunt.
  • Voor en achter volledig verstelbare ophanging van WP met lange veerweg en PDS-veerpoten.
  • Radiaal gemonteerde 4-zuigerremklauwen met ABS en off-road ABS-opties.
  • Instelbare ergonomie voor verschillende rijsituaties.
  • Spaakwielen in echte off-roadafmetingen voor een optimaal gebruik.
  • LED-verlichting rondom.
  • Uitgebreid pakket met rijassistentiesystemen, incl. kantelsensoren en rijmodi.
  • Breed scala aan KTM PowerParts leverbaar.




Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Trike" betekent: Driewieler, met één voorwiel en twee achterwielen, voor­zien van de voorvork van een motorfiets en het motorblok van een motorfiets o f auto. Samentreksel van tri(drie) en bike(mo­torfiets). In de jaren zeventig ontstond in de Verenigde Staten een rage om trikes te bouwen. Extravagante creaties, waarvoor vaak een Harley-Davidson motorfiets als basis werd genomen. Trikes zijn al een veel ouder verschijnsel. Vanaf de jaren dertig 144 maakten zowel Harley-Davidson (de Servicar) als Indian trikes die als efficiënte werkpaarden waren bedoeld voor politie en winkeliers. Achter de berijder was een ruime bak met een klep geplaatst. Indian prees in de jaren dertig zijn trike aan met de slogan: ‘It eliminates the expense of an automobile.’ Rond 1940 ging het Amerikaanse bedrijf Goulding een stap verder door het chassis van een bestelwagen aan de achterzijde van een Har­ley-Davidson of Indian motorfiets te bevestigen. Deze kruising tussen een motorfiets en een vrachtauto noemde het bedrijf de Gouldcar. De Servicar werd tot het einde van de jaren zeventig door de Amerikaanse politie voor verkeerstaken ingezet
© 2000 - 2019 Motoroccasion