Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
04-12-2017
Loek Bodelier op Masters of LXRY 2017



Vind Motoroccasion.nl leuk 


Een zinderende sportcarrière staat vaak garant voor heel wat opgebouwde kennis. Dat geldt ook voor Loek Bodelier, één van de belangrijkste GP-race motorcoureurs die ons land heeft gekend. Zijn passie krijgt tegenwoordig een mooie bestemming. Want de oud-coureur ontwerpt en bouwt technisch hoogwaardige en zeer aantrekkelijke motoren. 



RIJDEN MET EEN VERHAAL

Loek Bodelier Motorcycles draait om één van de belangrijkste verschijningsvormen van luxe. Namelijk: de mogelijkheid om iets unieks te bezitten dat niemand anders heeft. We hoeven je waarschijnlijk niet uit te leggen hoe bijzonder het is om op een authentiek voertuig te rijden. De custom built motoren hebben een eigen verhaal en zijn een regelrechte aanslag op de zintuigen. In eerste instantie visueel, door de schitterende lijnen van de unieke motoren. Vervolgens laat je het premium leer en het strak vormgegeven aluminium langs de vingertoppen glijden en ben je waarschijnlijk snel verkocht. Uiteindelijk zijn het ambacht, liefde voor het product, uniciteit en de vrijheid die je tegemoet zult rijden.

LOEK BODELIER OP MASTERS OF LXRY

De zintuiglijkheid van de Loek Bodelier Motorcycles is te beleven op Masters of LXRY. Zie bijvoorbeeld het kloppend hart van de one-off Honda 750 cc. Het geluid hiervan blijft vooralsnog voorbestemd voor zijn eigenaar, die het graag deelt tijdens een relaxte ‘cruise’. De motor is vernoemd naar zijn ontwerper en bouwer, dus Loek Bodelier. Het is een echt premium lifestyle-object dat perfect aansluit bij het grootste premium lifestyle-event van Europa. Masters of LXRY 2017 wordt van 7 t/m 11 december 2017 georganiseerd in de RAI Amsterdam waar Loek Bodelier standhouder is.

https://lxry.nl/loek-bodelier-masters-of-lxry-2017/

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1964 - De meest ingrijpende verandering aan de Golden Wing voor 1965 betrof hoofdzakelijk de transmissie. In plaats van de natte koppeling die werd gevoerd werd een droog type meerplaten koppeling toegepast en een meer robuustere vijf-bak werd gemonteerd. Verkocht over de gehele wereld waren deze modellen in grotere aantallen verspreid dan de Manx Nortons, 7Rs of G50s ooit. Het verhaal van de 350 cc Golden Wing is ook interessant. Het was eerst de bedoeling om het te laten deelnemen in de 500 cc competities en werd eind 1962 in gebruik genomen waarbij wederom een cilindervergroting werd toegepast. De 72 mm bij 72 mm boring en slag en het lichte gewicht tesamen met zijn wendbaarheid, vergelijkbaar met de BSA Victor, was aardig succesvol in de Italiaanse motorcross. Daarbij won men twee nationale kampioenschappen, alvorens men besloot dit op te geven en zich meer te concentreren op wegracers. Verbouwde modellen verschenen als produktiemotoren in 250 cc en 293 cc versies, beide met veel vermogen in de lagere toerentallen.
© 2000 - 2018 Motoroccasion