Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
03-04-2018
Record gebroken voor de grootste Ducati Monster Parade



Vind Motoroccasion.nl leuk 


Een kwart eeuw is iets om trots op te zijn!  Ducati wilde de 25e verjaardag van de Monster vieren door alle liefhebbers en kenners van deze iconische motor samen te brengen en de grootste Ducati Monster parade ooit aan te gaan. De parade werd georganiseerd in Frankrijk door Ducati West Europa als onderdeel van het Sunday Ride Classic motorfestival. Een ongelooflijk aantal Monsters van elk type, jaar en model uit heel Europa deed mee aan de parade. Van de eerste Monster 900, gebouwd in 1993, tot de allernieuwste Monster 821, gemaakt in 2018, kwamen maar liefst 517 Monsters samen op het Paul Ricard circuit in Le Castellet, waardoor een gigantisch, kleurrijke samenkomst van motorfietsen ontstond en zo een nieuw record werd gevestigd.

De 517 Monsters reden een ronde op het circuit onder toeziend oog van Raphaël Botte, de notaris van Bandol (Var, Frankrijk). De parade werd geleid door voormalig officieel Ducati WSBK rijder Régis Laconi, die letterlijk voorop reed als drager van de Ducati vlag. In de hele geschiedenis van de Monster was zoiets nog nooit eerder vertoond: dat zorgde ervoor dat de vorige record (gevestigd in 2008 door de enthousiastelingen van de Monster Owners Belgium Club, met 405 motoren) ruimschoots werd verslagen.

Naast de uiterst zeldzame modellen zoals één van de weinige Monster "Senna" motoren en een Monster Cromo in perfecte staat, was er een veelheid aan gepersonaliseerde Monsters, waarvan de één nog mooier was dan de ander: een duidelijke bevestiging dat dit Ducati model kan worden gemaakt tot iets unieks, origineels en nog specialer.

Kijk hier voor alle Ducati Monster
#welovemonster

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1960 - De R 69 en R 69 S (1960) waren motorisch sterk genoeg, met een goed werkend rijwielgedeelte, maar hun uiterlijk was nog dat van rond de oorlog. Gedurende de hele jaren vijftig en -zestig had elke BMW motorfiets kogelkoppelingen voor de montage van een zijspan. Dat was niet alleen handig voor kopers die inderdaad een zijspan wilden monteren, het was ook een geruststelling voor de solo-rijders: Dit frame is sterk genoeg om een zijspan te trekken. "Nieuwe" modellen volgden elkaar weliswaar in een hoog tempo op, maar de wijzigingen ten opzichte van de voorgaande modellen waren slechts minimaal. Dat betekende ook dat onderdelen van BMW's moeiteloos op tien jaar jongere machines gemonteerd konden worden.
© 2000 - 2018 Motoroccasion