Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
25-10-2016
Schubert C4 Nieuw voor 2017

Op de INTERMOT ging de C4 in premičre: de opvolger van de welbekende C3 Pro. Met een opvallend design en hoogwaardige functionaliteit zet Schuberth de geschiedenis van de systeemhelm in 2017 voort.
De nieuwste telg van de helmenfamilie is volledig herzien. Grondslag daarvan zijn de vele tests in Schuberth’s Air & Acoustics lab, waar met behulp van een windtunnel de vorm van de buitenschaal aerodynamisch geoptimaliseerd werd. Ook aan de akoestiek werd de nodige aandacht besteed, met het oog op vermindering van windgeruis.

Schubert helm C4

Het lage gewicht van de glasvezel buitenschaal en de aerodynamische eigenschappen zorgen ervoor dat de C4 ook voor de sportieve rijder een uitkomst is. Mooi meegenomen daarbij is het anticondensvizier met zijn grote blikveld, zelfs als de rijder een sportieve zithouding aanneemt. Op het gebied van communicatie zit het met de C4 helemaal goed: twee speakers, een antenne en een microfoon zijn geďntegreerd. Tevens biedt de helm ruimte om eenvoudig het nieuwe SC1 communicatiesysteem (ontwikkeld met Sena) te bevestigen - plug & play!

De C4 zal in het voorjaar van 2017 in 3 verschillende uitvoeringen (Uni, Legacy, Pulse) verkrijgbaar zijn, met
een adviesverkoopprijs vanaf €649,95 en in de maatvoeringen XS - XXXL.

Bron: Splash Design

Een stukje historie: MOTO GUZZI in 1920 - In Mandello del Lario richtten op 15 maart 1920 Carlo Guzzi, technische genie en ontwerper, en zijn vriend Giorgio Parodi, de zoon van Emanuele, de -Societa Anonima Moto Guzzi- op. En zo werd een van de beroemdste motorfietsmerken geboren. Carlo Guzzi en Giorgio Parodi waren een paar jaar daarvoor werkzaam bij de luchtmacht en samen met motorfietscoureur Giovanni Ravelli tot de ontdekking gekomen dat ze allen een brandende hartstocht voor de motorfiets hadden. In tegenstelling tot bijna alle andere constructeurs die in die jaren constant streefden naar betere prestaties was men bij Moto Guzzi gefocust op het feit dat elke component van de motorfiets het vooral moest hebben van de functionaliteit en betrouwbaarheid. Dit word al direct zichtbaar in het eerste prototype. Radicaal verschillend van andere motoren in zijn motorconfiguratie en framebouw. Een filosofie die Moto Guzzi door haar meer dan tachtig jarig leven nog steeds nastreeft.
© 2000 - 2018 Motoroccasion