|
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, |
Boring x slag | 58|47.2 |
Cilinder inhoud | 124.7 |
Comp. verhouding | 11 : 1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 13|9.8|10000 |
Max. koppel | 10.4|8000 |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling, mechanisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Pentagonal, steel twin-spar |
Vering voor | 31mm telescoopvork, 120mm veerweg |
Vering achter | Monoshock demper, 126mm veerweg |
Remmen voor | 276 x 4mm remschijf met twee zuigerremklauw en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 220 x 4mm remschijf, enkel zuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
Voorband | 100/80/17 |
Achterband | 130/70/17 |
Wielbasis | 1310 |
Lengte | 1946 |
Breedte | 704 |
Hoogte | 1089 |
Zithoogte | 795 |
Drooggewicht | 137 |
Leverbare kleuren | Zwart Blauw |
Beschrijving | Racy rijgenot
De nieuwe CBR125R oogt als een grote. Hij treedt in de voetsporen van zijn populaire voorganger met dezelfde typenaam – met een volledig hertekende kuip, een nieuwe cockpit, geperfectioneerd frame, nieuw uitlaatsysteem, aangepaste injectie en bredere banden op nieuwe velgen. Deze sportieve 125 cc racer wordt met zijn volwassen looks ongetwijfeld de nieuwe publiekslieveling bij de jongere klanten.
Motor
De beproefde en stille monocilinder-viertaktmotor van de CBR125 R levert een vermogen van 14 pk bij 10.000 t/min en een maximumkoppel van 10,4 Nm bij 8.000 t/min dat door een O-ringketting wordt overgebracht op het achterwiel – goed voor flink wat rijgenot en een sublieme sound. Een nieuwe afstelling van de ECU-stuureenheid voor de elektronische PGM-FI-injectie en de elektronische ontsteking draagt bij tot het voortreffelijke motorpotentieel en helpt het lage brandstofverbruik nog meer beperken, wat dan weer de uitstoot verder terugdringt.
Uitlaat
click! De fraai oplopende uitlaat met innovatief design van de CBR125R is eveneens gloednieuw. Het uitlaatsysteem is vervaardigd uit roestvrij staal en heeft een korte demper die nog voor de achterwielas stopt. Het systeem is tevens voorzien van een tri-metal katalysator die de emissie tot een minimum beperkt.
Cockpit
Moderne cockpit zoals bij een zware motorfiets: het nieuwe instrumentenblok is voorzien van een digitale toerenteller en LCD-snelheidsmeter. Daarnaast is er ook nog een multisegment-indicator voor de benzinevoorraad, een digitaal klokje, een koelvloeistoftemperatuurmeter, een kilometerteller en een dagkilometerteller.
Kuip
De Honda-ontwerpers hebben de nieuwe integraalkuip meerlagig gemaakt, wat de luchtstroom optimaliseert. De neus wordt gedomineerd door een grote H4-koplamp. De gedrongen proporties gaan gepaard met een licht achtersteven en vloeiende belijning. De CBR125R munt uit door een imposante look en een uitstekende windbescherming en stroomlijn.
|