Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
- inruil / financiering mogelijk
- Wilt u de motor komen bekijken? Belt u dan eerst even over de beschikbaarheid van de motor om teleurstellingen te voorkomen.
- de motor staat in de vestiging Deventer
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt UNICAMŽ 76° V4 |
Boring x slag | 81|60 |
Cilinder inhoud | 1237 |
Comp. verhouding | 12.0 |
Kleppen | 4 klepper per cilinder |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 128|127|10.000 |
Max. koppel | 126|8.750 |
Koppeling | olie, nat |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 21.5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | 43 mm Upside-down voorvork, 120mm veerweg |
Vering achter | Pro-Link met gas gevulde HMAS demper, 130 mm veerweg |
Remmen voor | Twee 320mm remschijven, 6-zuigerremklauwen, C-ABS |
Remmen achter | 276mm enkele schijfrem met 6-zuigerremklauw, C-ABS |
Voorband | 120/70 ZR17 (58W) |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | 1.545 |
Lengte | 2.250 |
Breedte | 755 |
Hoogte | 1.220 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 275 (rijklaargewicht) |
Leverbare kleuren | Candy Prominence Red . Seal Silver Metallic. Pearl Sunbeam White |
Beschrijving | |
| Deventer, Overijssel |
| 0570-656006 |
Een stukje historie: BMW in 1986 - Intussen zat BMW met een dilemma: de klanten vroegen om boxermotoren, maar BMW kon ze binnen de geldende milieunormen niet leveren, zeker niet als ze vermogens moesten leveren die de concurrentie uit Japan het hoofd konden bieden. Daarom deed BMW eigenlijk hetzelfde als zijn klanten: de R 80 blokken en frames, intussen voorzien van monolever achtervering, kregen grotere cilinders en daarmee kon men 1000cc-modellen leveren die iets minder vermogen leverden dan voorheen, maar bijvoorbeeld wel geschikt waren voor het gebruik van loodvrije benzine. Zodoende werden vanaf 1986 de 800- en 1000cc-boxers, gemoderniseerd en met heel nieuwe motorblokken, weer in productie genomen. Ze waren inmiddels voorzien van het monolever veersysteem en kregen later zelfs paralever. Toen eind 1992 de R 1100's met het nieuwe, lucht/oliegekoelde blok verschenen, viel het doek voorgoed. De K-motoren bleven echter
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken