Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Prachtige Aprilia Dorsoduro 1200
Bouwjaar: 2012
Km. Stand: 34.467
Supergave supermoto!
Jong gebruikt door ons geleverd en nu weer ingeruild.
Deze Aprilia beschikt over de volgende opties:
- Getint windscherm
- Korte kentekenplaathouder
- ABS
- Rijmodi
- WIJ RESERVEREN GEEN MOTOREN!
INTERESSE IN DEZE MOTOR? KOM LANGS IN ONZE WINKEL!
DE BELLER IS SNELLER, NEEM CONTACT OP MET 0546681054 (OOK WHATSAPP)
(Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld, helaas kunnen er geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van o.a. accesoires, opties, druk -en zetfouten)
DE MOTORZAAK VAN TWENTE!
Al ruim 20 jaar is Jos Engbers Motoren het adres voor de aankoop van uw nieuwe of (jong) gebruikte motor.
Onze motoren worden altijd aangeboden voor een complete rijklaar prijs inclusief afleverinspectie! 3 Maanden volledige Jos Engbers Motoren garantie indien het aankoopbedrag boven de € 4.500,- is. Ook bestaat er de mogelijkheid om dit uit te breiden naar 12 of 24 maanden. Dit middels een Premium Garantie Care4Bike, Real Garant. Vraag gerust naar de voorwaarden.
Tevens beschikken wij over een ruime werkplaats met gespecialiseerd personeel. De plek voor het onderhoud aan uw geliefde motor. Ook voor motorkleding bent u bij ons aan het juiste adres. Wij zijn dealer van O.A: Shoei, Shark, RST, Held etc.
Door liefhebbers, voor liefhebbers!
U bent van harte welkom bij ons in de winkel.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Aprilia vier-takt lengte 90 ° V-twin, vloeistof gekoeld, dubbele bovenliggende nokkenassen met gemengde tandwiel / ketting timing-systeem en vier kleppen per cilinder. |
Boring x slag | 106 mm x 106 mm |
Cilinder inhoud | 1197 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | vier per cilinder |
Brandstof toevoer | Geïntegreerd motormanagement systeem. Injectie systeem met triple kaart Ride by Wire throttle management: Sport (S), Touring (T), Rain (R) |
Ontsteking | Digitaal elektronisch, geïntegreerd in het brandstofinjectiesysteem. |
Vermogen | 130 pk / 96 kW bij 8700 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 7200 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte koppeling, hydraulisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 14/36 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Modulaire stalen buisframe bevestigd aan aluminium zijpanelen met een door de hoge sterkte bouten. Afneembare subframe achter. |
Vering voor | 43 mm Sachs upside-down voorvork met volledig instelbare compressie en uitgaande demping en veervoorspanning. Veerweg 160 mm. |
Vering achter | Aluminium legering swingarm Piggy-back ontwerp Sachs hydraulische schokdemper met volledig instelbare compressie en uitgaande demping en veervoorspanning. Veerweg 155 mm |
Remmen voor | Dubbele Ø 320 mm RVS zwevende schijven Brembo vier zuigers radiale remklauwen Metaal omvlochten remleiding achter:...... Ø 240 mm roestvrij stalen schijf Single zuiger Brembo remklauwen Metaal omvlochten remleiding Twee kanaals ABS met Continental Aprilia Traction Control (ATC) (specifieke versie) |
Remmen achter | |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1528 mm |
Lengte | 2248 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 870 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Het elektronische systeem is een perfect voorbeeld van de technologische de 65 ° V4 motor suprematie. Full Ride-by-Wire technologie elimineert alle directe verbinding tussen de gashendel en de gaskleppen, die volledig worden gecontroleerd door de nieuwste generatie Marelli controle-eenheid die ook het contact controleert en de 8 injectoren (de vier secundaire ventilator patroon injectoren die in het spel komen bij hoge belasting).

Elke bank heeft een eigen servo unit voor het bedienen van zijn twee eigen gasklephuizen alleen. Dit betekent dat de opening van de gaskleppen en als gevolg daarvan onafhankelijk van elkaar kunnen worden geregeld, afhankelijk van de hoeveelheid ingespoten brandstof. Deze oplossing, voor de eerste keer ooit toegepast in een productie-motor, opent oneindig veel mogelijkheden voor het controleren van de vermogensafgifte en werkt hand in hand met het JKP systeem.



.De transmissie is ontworpen om te voldoen aan de meest geavanceerde criteria om maximale prestaties te bieden. Dit onderstreept de race ziel van de 65 ° V4-motor, die is gekoppeld aan een cassette versnellingsbak met een wet sump smeersysteem (met olie in het carter). De natte koppeling is voorzien van een mechanisch slipper systeem voor geoptimaliseerde engine remkoppel controle en stabiliteit bij hard remmen

 |
Welkom bij Jos Engbers Motoren.
Wij willen u hiermee zo goed mogelijk van dienst zijn. Zoekt u een motor die er niet bij staat, laat u dan niet tegen houden om ons te bellen of te mailen.
 | Tubbergen, Overijssel |
 | 0546-681054 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken