Nieuwsbrief:
Favorieten
Vergelijk 0 motoren
Hier vind je de motoren die voor jou interessant zijn. Je kunt maximaal 10 motoren in je Favorieten zetten. Klik daarvoor op het Favorieten icoon (ster) bij de motorfiets die je gevonden hebt.

Wanneer de motor door de aanbieder wordt verwijderd zal deze ook uit je Favorieten verdwijnen. Bezoek je jouw Favorieten langer dan 30 dagen niet dan worden deze verwijderd.

MERK
TYPE
MOTOR
BORING X SLAG
CILINDERINHOUD
COMPRESSIEVERHOUDING
KLEPPEN
BRANDSTOFTOEVOER
ONTSTEKING
VERMOGEN
MAXIMAALKOPPEL
KOPPELING
VERSNELLINGSBAK
STARTER
TANKINHOUD
TOPSNELHEID
ABS
WIELBASIS
AFMETINGEN (l x b x h)
ZITHOOGTE
DROOGGEWICHT
NIEUWPRIJS
Een stukje historie: BMW in 1983 - Hans Muth had in 1979 samen met Jan Fellstrom en Hans-Georg Kasten zijn eigen ontwerpstudio "Target Design" opgericht. Target Design tekende de R 65 LS, die veel leek op de Suzuki Katana modellen. Pas in 1983 week men af van de tweecilinderboxermotor, toen de drie- en viercilinder K-modellen werden geïntroduceerd met de BMW K 100-serie en de K 75-serie. Bij deze modellen lag de krukas net als bij de boxermotoren in de lengterichting. Dankzij dubbele bovenliggende nokkenassen, brandstofinjectie en geheel nieuwe frames konden deze modellen veel beter concurreren met andere merken en bovendien aan de strenger wordende milieu eisen voldoen. BMW was voornemens boxermotoren uitsluitend nog in de GS modellen te leveren. De K 100- en K 75-serie konden immers zowel sportief als toeristisch ingestelde klanten bedienen, zowel in de middenklasse als in de zware klasse. Maar vrijwel meteen na de introductie van de K modellen kwamen er klachten van klanten, en later dus ook van dealers en zelfs importeurs. Men wilde de zware boxermodellen terug. Nadat de /7-serie uit productie was gegaan, werden zelfs de nog leverbare R 80 modellen van grotere zuigers en cilinders voorzien, zodat met toch nog 1000cc-BMW's kon kopen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion