| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2015
Garantie: Afl pakket meerprijs
EU verantwoordelijke: YAMAHA MOTOR EUROPE N.V. branche NL KOOLHOVENLAAN 101 1119 NC SCHIPHOL, NL ymbnl@yamaha-motor.nl
Deze Yamaha FJR 1300 A straalt het comfort helemaal uit! Met zijn handvatverwarming en elektrisch verstelbare ruit zit jij helemaal beschut!
De motor is voorzien van een originele Yamaha topkoffer en natuurlijk de originele zijkoffers. Verder standaard voorzien van cruise controle en al voorbereid voor een navigatie.
De prijzen van onze nieuwe motorfietsen en scooters zijn altijd inclusief afleveringskosten. Wij bieden tegen aantrekkelijke tarieven diverse BOVAG garantiepakketten aan op onze gebruikte motorfietsen. Informeer hiervoor bij onze verkoopafdeling.
Voordelig en goed verzekeren? kijk op www.motoportveldhoven.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 16 kleppen |
| Boring x slag | 79 mm x 79 mm |
| Cilinder inhoud | 1298 cc |
| Comp. verhouding | 10.8:1 |
| Kleppen | 4 kleppen per cilinder, DOHC |
| Brandstof toevoer | Injectiesysteem |
| Ontsteking | TCI |
| Vermogen | 143.5 pk / 105.5 kW bij 8000 tpm |
| Max. koppel | 134.4 Nm bij 7000 tpm |
| Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
| Versnellingsbak | 5 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Cardan |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 25 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | aluminium, diamantvormig |
| Vering voor | Telescopische voorvork |
| Vering achter | Monocross |
| Remmen voor | Dubbele schijfrem, Ø320 mm |
| Remmen achter | Schijfrem, Ø282 mm |
| Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
| Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
| Wielbasis | 1545 mm |
| Lengte | 2230 mm |
| Breedte | 750 mm |
| Hoogte | 1315 mm |
| Zithoogte | 805 mm |
| Drooggewicht | 291 kg |
| Leverbare kleuren | silver tech, midnight black, sunset silver, smokey grey |
| Beschrijving | Ben je op zoek naar een sportieve touringmotor? Ga je voor luxe en comfort tijdens lange afstanden? Dan is de FJR1300A jouw ultieme sporttoermotor! Of je nu gas geeft op de Autobahn of een kronkelige Alpenpas beklimt, deze bijzonder sporttoermotor is altijd in zijn element. Het 1.298 cc motorblok met een onderhoudsarme krukasaandrijving en vier cilinders in lijn staat garant voor een moeiteloze rit. |
Bij MotoPort staan duizenden gebruikte kwaliteitsmotoren, zo goed als nieuw, van alle merken en in alle prijsklassen. Zo hebben we voor elk wat wils. Of je nu op zoek bent naar een sportieve motor, een toermotor, of een heerlijke cruiser, in het uitgebreide aanbod vind je zeker de motor waar je naar op zoek bent.
 |
MotoPort Veldhoven |
|
De Run 5202
Veldhoven
Plan de route
|
 |
040-2012542
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken