Nieuwsbrief:

Motor zoeken

BMW Motorrad
Premium Selection

MODELLEN 2020
Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
SYM TRACK RUNNER
SYM TRACK RUNNER
€ 3.768,- p/mnd klik hier
2007, 0 Km
SYM VS 125
SYM VS 125
€ 1.500,- p/mnd klik hier
2008, 13630 Km
Merkdealer
SYM GTS 250
SYM GTS 250
€ 3.300,- p/mnd klik hier
2013, 14976 Km
SYM FIDDLE II 125
SYM FIDDLE II 125
€ 1.250,- p/mnd klik hier
2017, 1800 Km
SYM MAXSYM 600
SYM MAXSYM 600
€ 5.490,- p/mnd klik hier
2017, 10429 Km
SYM CRUISYM 300
SYM CRUISYM 300
€ 4.799,- p/mnd klik hier
2018, 8200 Km
SYM JET 14 AC
SYM JET 14 AC
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2019, 675 Km
SYM HD300
SYM HD300
€ 5.298,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
SYM JOYMAX 300I
SYM JOYMAX 300I
€ 5.898,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van SYM
© 2000 - 2021 Motoroccasion