Nieuwsbrief:

Dekker Motorsport Hapert

Dekker Motorparts is gespecialiseerd in de in en verkoop van motor onderdelen en accesoires. Op de site vind U het actuele aanbod van onze onderdelen. Zoekt U iets en staat het niet op de site? Mail me dan even met duidelijk wat u zoekt, dan kunnen wij kijken dat we het gebruikt of nieuw kunnen leveren aan U. Vind U het te ver weg om te komen halen? Geen probleem, verzenden doen we ook! Binnen en buitenland via TNT. Verzenden binnen Nederland en onder de 10 kilo kost 6.75,= Boven de 10 kilo is de prijs 13.95,= Rembours verzenden kan ook, dan betaald U aan de postbode (kan alleen in Nederland!) Daar is de prijs 15.95,= van! Verzenden naar het buitenland is altijd verschillend, als je iets naar het buitenland opgestuurd wilt hebben mail me je woonplaats dan zoek ik het uit voor U. Mvg Dekker Motorsport / Motorparts Hapert
Alle motoren van Dekker Motorsport Hapert
7 motoren gevonden
MV AGUSTA BRUTALE 750
MV AGUSTA BRUTALE 750
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2004, 35000 Km
KTM 390 DUKE ABS
KTM 390 DUKE ABS
€ 5.800,- p/mnd klik hier
2021, 6500 Km
YAMAHA XSR 900 60TH ANNIVERSARY
YAMAHA XSR 900 60TH ANNIVERSARY
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2016, 21600 Km
DUCATI SCRAMBLER 1100 SPORT
DUCATI SCRAMBLER 1100 SPORT
€ 12.850,- p/mnd klik hier
2018, 3600 Km
HONDA NSS 300 FORZA C-ABS
HONDA NSS 300 FORZA C-ABS
€ 3.900,- p/mnd klik hier
2014, 23000 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 6.350,- p/mnd klik hier
2004, 52200 Km
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 10.650,- p/mnd klik hier
2015, 20900 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2024 Motoroccasion