Nieuwsbrief:

Evenementen overzicht

17 Mei
2024
 

Adrenaline, snelheid en avontuur voor Yamaha-rijders en -fans
Er zijn weinig motorfabrikanten die zo’n veelzijdig productgamma hebben als Yamaha. Zowel op de weg als op het circuit en in het adventure-segment behoort Yamaha tot de bestverkopende merken van de Benelux. En al die verschillende Yamaha-werelden komen ook in 2024 weer samen tijdens de Yamaha Experience Days. Of je nu een tourer, een circuitracer of een offroad avonturier bent, tijdens de Yamaha Experience Days vind je adrenaline, snelheid, avontuur en nog heel veel meer.  Dit jaar vinden de Yamaha Experience Days plaats op 3 mei op Circuit Jules Tacheny in het Belgische Mettet, en op 17 mei op TT Circuit Assen. Je kiest een wereld waaraan je wilt deelnemen, meldt je aan voor een tijdslot en komt op 3 of 17 mei genieten van al het moois dat Yamaha te bieden heeft.  Welke wereld kies jij? Ben je geïnteresseerd in touring en straatmotoren, dan kies je ROAD. Je meldt je daarmee aan voor de Yamaha Demo Ride tour. Tijdens de Yamaha Experience Days staat de indrukwekkende Yamaha Demo Ride truck vol met nieuwe en bestaande modellen, die jij tijdens een 45 minuten durende proefrit in de omgeving van het circuit helemaal gratis kunt ervaren.  Ténéré Tour of eBike Experience Zijn offroad avonturen meer jouw ding, dan kies je OFFROAD. Daarmee meld je je aan voor de Ténéré Tour of de eBike Experience. De Ténéré Tour is een speciale offroad-route waarmee je de eindeloze mogelijkheden van de verschillende Ténéré 700-modellen kunt ervaren. Op de Ténéré 700 van jouw keuze rijd je onder begeleiding van een team van professionals een uitdagende proefrit over verharde en onverharde ondergrond in de omgeving van het circuit. Ook deze proefrit is gratis en duurt ongeveer 45 minuten.  Wil je de kick van eBikes ervaren, dan kies je de eBike Experience. Op en rond het circuit is een opwindende route uitgezet, over verschillende ondergronden en met verschillende rijomstandigheden. Zo ontdek je de vrijheid van grenzeloos elektrisch fietsplezier, eveneens helemaal kosteloos. Yamaha Track Days Ben je meer een racer, dan kies je CIRCUIT. Daarmee kies je voor een Yamaha Track Day op je eigen Yamaha. Of je nu een ervaren rijder bent of gewoon een keer de sensatie van het circuit wilt ervaren, de Track Day ervaring biedt jou de ultieme kans om op een veilige manier en onder professionele begeleiding met jouw Yamaha het circuit op te gaan. In Mettet wordt deze dag georganiseerd in samenwerking met de Mertens Riding School en bedragen de kosten €135, inclusief een gratis lunch. De Track Day in Assen wordt georganiseerd in samenwerking met CRT Holland. Die dag kost €265, inclusief een gratis lunch. Vol is vol, dus wacht niet te lang De vorige edities van de Yamaha Experience Days waren doorslaande successen en ook dit jaar worden er veel bezoekers en deelnemers verwacht. Wacht dus niet met het boeken van jouw tijdslot, want vol is echt vol. Kijk voor het volledige programma, de tijden en de voorwaarden op www.yamaha-experience-days.nl   >

Evenement
19-04-2024
19 -21 april WK Superbike

Samen met tienduizenden racefans de nieuwe wereldkampioen zien finishen. dát is WK Superbike. Op het puntje van je stoel beleef je de verbeten strijd tussen de rijders op ons heilige asfalt. Je ervaart het, je voelt het: je motorhart klopt en klopt. Hier worden records gereden. Van volledige circuit rondes tot de superpole-race. Een onmisbaar evenement op onze agenda. voor de échte racefan.

Alle informatie: https://www.ttcircuit.com/evenementen/wk-superbike



Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geďnteresseerd was. Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geďntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
© 2000 - 2024 Motoroccasion