Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
15-06-2018
Yamaha en Workhorse Speed Shop XSR 700 op Sultans of Sprint



Vind Motoroccasion.nl leuk 


Custom bouwer Brice Hennebert heeft de Workhorse Speed Shop de taak opgelegd om de de hoogste eer te behalen in de klasse Sultans of Sprint Factory met hun op maat gemaakte Yamaha XSR700. Aan de Sultans of Sprint doen verschillende teams mee, tijdens diverse evenementen in Europa (lees meer: www.sultansofsprint.com)

Voor het gebruik als wedstrijdmotor zijn er duidelijke beperkingen vastgelegd over wat kan worden veranderd en volgens welke regels een bouwer moet werken. Binnen deze kaders heeft Brice manoeuvreerruimte gevonden om een 'werkpaard' te bouwen. De volledig met de hand gemaakte aluminium body geeft een silhouet in het klassieke Yamaha blauw en geel, een eerbetoon aan de 1985 FZR 750 Bol d'Or Sonauto, bereden door Christian Sarron. Het frame is 150 mm verlaagd en de voetsteunen naar achteren geplaatst. De op maat gemaakte Workhorse-swingarm verlengt het geheel met een extra 100 mm en maakt van dit beest een droom van een dragster.




De XSR700 heeft de lichtste motor van alle motoren in de Factory Class. Maar het biedt een sterk voordeel, namelijk een zeer laag gewicht en een indrukwekkend koppel. De krukas is gebalanceerd, het oliecircuit is gewijzigd en de contragewichten zijn aangepast. Met een Suter koppeling en een aangepast injectiesysteem is dit een hele krachtpatser. Meer high-end onderdelen die zijn gebruikt zijn onder andere een koolstofbatterij, een volledig race-remsysteem, een aangepaste koppelingsbediening en een NOS-systeem met Max Extreme Nitrous Controller. De paintjob is geleverd door Matthias Van Brussel en het zadelontwerp komt van Jeroen Bouwmeester van Silver Machine.

De Workhorse XSR700 wordt elk evenent bestuurd door een andere gastrijder, met in de eerste ronde de legendarische Niccolò Canepa. Meer info: www.sultansofsprint.com.

Vind je droom Yamaha XSR 700 op www.motoroccasion.nl
#Yamaha #XSR700 #motoroccasion


Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 2014 - Project LiveWire wordt voorgesteld aan het publiek. Een electrische Harley-Davidson. Net als alle andere fabrikanten moet de toekomst in kaart worden gebracht. Een hindernis die ook Harley-Davidson moet nemen is het beperkte bereik van elektrische motorfietsen. De batterijen moeten worden opgeladen na ongeveer 208 kilometer. Dat kan in 30 minuten tot een uur. Harley-Davidson president Matt Levatich vertelde dat hij verwacht de technologie te verbeteren en dat het bedrijf minder ge´nteresseerd is in de onmiddellijke vraag dan in het potentieel op lange termijn. Project Rushmore wordt gestart, een input mogelijkheid voor alle Harley-Davidson rijders om aan te geven wat ze van de motoren vinden. Bedoeld om met deze feedback de motoren aan te passen. Modellen als de Breakout, Street Bob, Super Glide Custom XL 1200 T Superlow en de Dyna Low Rider zien het levenslicht.
© 2000 - 2018 Motoroccasion