Nieuwsbrief:

Dream Cycles

Na 20 jaar te zijn gevestigd in Amsterdam, is deze occasionspecialist in 2001 naar Zandvoort verhuisd. Volgens eigenaar Rob is het al lang een droom geweest om een motorzaak op te richten in Zandvoort. " De gelegenhied om een oud-Renault garage te kunnen huren gaf de doorslag om weer een droom tot realiteit te brengen." Vlak achter de Zandvoorts race circuit, in Zandvoort-Noord, gevestigd op de Curiestraat. Gespecialiseerd in Harley-Davidson®, maar dan altijd een selectie van japanse inruil motoren.
Alle motoren van Dream Cycles
18 motoren gevonden
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL SLIM FLSL
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL SLIM FLSL
2018, 2119 Km
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB FXDB
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB FXDB
€ 14.999,- p/mnd klik hier
2016, 12300 Mls
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER ROADSTER XL 1200 CX
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER ROADSTER XL 1200 CX
€ 11.999,- € 12.950,- p/mnd klik hier
2016, 24600 Km
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB LIMITED EDITION FXDBB
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB LIMITED EDITION FXDBB
€ 13.999,- € 14.500,- p/mnd klik hier
2013, 20200 Km
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB FXDB
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB FXDB
2020, 12000 Km
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL SLIM S FLSS
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL SLIM S FLSS
2017, 23930 Mls
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER CUSTOM  XL 53 C
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER CUSTOM XL 53 C
2003, 15194 Km
HARLEY-DAVIDSON ROAD KING CLASSIC FLHRC
HARLEY-DAVIDSON ROAD KING CLASSIC FLHRC
2018, 2041 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER IRON XL 883 N
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER IRON XL 883 N
€ 11.999,- € 12.950,- p/mnd klik hier
2020, 6435 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER FORTY-EIGHT XL 1200 X
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER FORTY-EIGHT XL 1200 X
€ 12.999,- € 13.999,- p/mnd klik hier
2017, 1468 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER ROADSTER XL 1200 CX
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER ROADSTER XL 1200 CX
€ 11.999,- € 12.999,- p/mnd klik hier
2016, 4680 Mls
HARLEY-DAVIDSON LOW RIDER S FXDLS
HARLEY-DAVIDSON LOW RIDER S FXDLS
€ 18.999,- € 19.950,- p/mnd klik hier
2017, 21000 Mls
HARLEY-DAVIDSON LOW RIDER S FXLRS 114
HARLEY-DAVIDSON LOW RIDER S FXLRS 114
€ 20.999,- € 21.999,- p/mnd klik hier
2020, 11335 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XL 883 R
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XL 883 R
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2017, 12415 Km
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB FXDBI DYNA
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB FXDBI DYNA
2015, 10152 Mls
HARLEY-DAVIDSON FAT BOB 114 FXFBS
HARLEY-DAVIDSON FAT BOB 114 FXFBS
€ 21.999,- € 22.999,- p/mnd klik hier
2020, 2400 Km
DUCATI MONSTER 821
DUCATI MONSTER 821
2014, 22650 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER IRON XL 883 N
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER IRON XL 883 N
2016, 8230 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2022 Motoroccasion