Nieuwsbrief:

Dusseldorp Motorrad Alkmaar

Dusseldorp Automotive is al 60 jaar actief partner van BMW Group. Met vestigingen in Alkmaar, Apeldoorn, Deventer, Hoogeveen, Hoorn, Zaandam en Zwolle behoort Dusseldorp Automotive tot de grotere dealers van de merken BMW en MINI. In Alkmaar is nu Dusseldorp Motorrad Alkmaar geopend. U bent van harte welkom!
Alle motoren van Dusseldorp Motorrad Alkmaar
80 motoren gevonden
BMW G 310 GS 40 YEARS GS EDITION
BMW G 310 GS 40 YEARS GS EDITION
€ 21.950,- p/mnd klik hier
2021, 38435 Km
BMW F 900 XR
BMW F 900 XR
€ 16.950,- p/mnd klik hier
2024, 701 Km
BMW G 310 R
BMW G 310 R
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2024, 1102 Km
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
€ 11.450,- p/mnd klik hier
2015, 70370 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 11.950,- p/mnd klik hier
2015, 56174 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 12.450,- p/mnd klik hier
2014, 81909 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 16.450,- p/mnd klik hier
2017, 39083 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 14.950,- p/mnd klik hier
2018, 41143 Km
BMW R 18 CLASSIC
BMW R 18 CLASSIC
€ 22.950,- p/mnd klik hier
2023, 4355 Km
BMW R 1250 R
BMW R 1250 R
€ 21.950,- p/mnd klik hier
2024, 4276 Km
BMW R NINE T
BMW R NINE T
€ 23.450,- p/mnd klik hier
2024, 927 Km
BMW R 1250 R
BMW R 1250 R
€ 19.950,- p/mnd klik hier
2023, 2533 Km
BMW R 18 100 YEARS
BMW R 18 100 YEARS
€ 31.021,- p/mnd klik hier
2025,
BMW R 18 ROCKTANE
BMW R 18 ROCKTANE
€ 28.950,- p/mnd klik hier
2024, 3722 Km
BMW C 400 X
BMW C 400 X
€ 10.250,- p/mnd klik hier
2024, 1201 Km
BMW F 900 R
BMW F 900 R
€ 11.950,- p/mnd klik hier
2024, 4371 Km
BMW C 400 X
BMW C 400 X
€ 10.903,- p/mnd klik hier
2024, 2214 Km
BMW R 12 NINE T
BMW R 12 NINE T
€ 23.595,- p/mnd klik hier
2025,
BMW CE 02
BMW CE 02
€ 8.450,- p/mnd klik hier
2024, 2311 Km
BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT
€ 27.750,- p/mnd klik hier
2024, 8580 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion