Nieuwsbrief:

Dusseldorp Motorrad Alkmaar

Dusseldorp Automotive is al 60 jaar actief partner van BMW Group. Met vestigingen in Alkmaar, Apeldoorn, Deventer, Hoogeveen, Hoorn, Zaandam en Zwolle behoort Dusseldorp Automotive tot de grotere dealers van de merken BMW en MINI. In Alkmaar is nu Dusseldorp Motorrad Alkmaar geopend. U bent van harte welkom!
Alle motoren van Dusseldorp Motorrad Alkmaar
90 motoren gevonden
BMW R 1300 GS ADVENTURE
BMW R 1300 GS ADVENTURE
€ 37.450,- p/mnd klik hier
2025, 3510 Km
BMW CE 04
BMW CE 04
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2022, 11265 Km
BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR
€ 25.950,- p/mnd klik hier
2025, 7693 Km
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 17.950,- p/mnd klik hier
2019, 34994 Km
BMW C 400 X
BMW C 400 X
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2025, 2025 Km
BMW F 900 GS
BMW F 900 GS
€ 18.450,- p/mnd klik hier
2025, 1148 Km
BMW R 1300 GS
BMW R 1300 GS
€ 32.755,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
BMW M 1000 R
BMW M 1000 R
€ 33.989,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
BMW R 1300 GS
BMW R 1300 GS
€ 30.774,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT
€ 21.950,- p/mnd klik hier
2021, 2547 Km
BMW G 310 R
BMW G 310 R
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2024, 1223 Km
BMW R 1300 GS
BMW R 1300 GS
€ 32.212,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
BMW R 1300 GS ADVENTURE
BMW R 1300 GS ADVENTURE
€ 33.155,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
BMW R 1300 GS ADVENTURE
BMW R 1300 GS ADVENTURE
€ 34.187,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
BMW R 1300 GS
BMW R 1300 GS
€ 30.185,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
BMW R 1300 GS
BMW R 1300 GS
€ 32.755,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
BMW F 900 GS ADVENTURE
BMW F 900 GS ADVENTURE
€ 18.950,- p/mnd klik hier
2024, 3857 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 24.950,- p/mnd klik hier
2022, 35827 Km
BMW R 1300 GS ADVENTURE
BMW R 1300 GS ADVENTURE
€ 33.852,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
BMW R 1300 GS ADVENTURE
BMW R 1300 GS ADVENTURE
€ 33.852,- p/mnd klik hier
2025, 10 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion