Nieuwsbrief:

BMW  R 100 RT CLASSIC - 1995

Bouwjaar:
1995
Kleur:
Grafiet-Arktisgrijs
Vermogen:
43 kW
Teller:
95.626 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
MotorGarantie 3 maanden
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Deze R 100 RT Classic is een prachtig eerbetoon aan de heerlijk smeuge 980 cm³ boxermotor. BMW zou in 1995 afscheid gaan nemen van deze motor omdat de K100 reeks toen kwam opdagen. Gelukkig zijn ze op hun stappen teruggekomen en leeft het boxerhart nog steeds in hun gamma. De R 100 RT Classic is dus slechts 1 jaar gemaakt wat hem een mooie klassieker in ieders verzameling maakt. 

Wij leveren al onze motorfietsen af met een controlebeurt zodat u gelijk zorgeloos kan rijden met uw nieuwe motor. Hiernaast geniet u ook van 3 maanden complete garantie. Contacteer ons gerust om geheel vrijblijvend een proefrit te maken of u kan altijd bij ons terecht van dinsdag t/m vrijdag tussen 9u-18u en zaterdag van 9u-16u.
  • Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
  • U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen

Opties en Accessoires:
In hoogte verstelbare ruit, Kofferset, kuipdelen, andere, Originele uitlaat, Special Paint, Uitlaat verchroomd, Valbeugel, Windscherm




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
De Knalpot
Haltestraat 55
Rilland
Plan de route
0113-552298
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geïnteresseerd was. Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geïntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
© 2000 - 2025 Motoroccasion