Nieuwsbrief:

Motor zoeken

BMW Premium Selection
Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
HONDA CBR 400 RR
HONDA CBR 400 RR
€ 1.750,- p/mnd klik hier
1990, 51421 Km
HONDA CBR 400 RR
HONDA CBR 400 RR
€ 3.490,- p/mnd klik hier
1992, 33832 Km
HONDA CBR 400 RR
HONDA CBR 400 RR
€ 3.450,- p/mnd klik hier
1996, 35039 Km
HONDA CBR 400 RR
HONDA CBR 400 RR
€ 4.950,- p/mnd klik hier
1998, 13278 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van HONDA

CB 1000 F BIG ONE
CB 1000 R
CB 1100 EX ABS
CB 1100 RS
CB 1100 SF X-11
CB 1100
CB 1
CB 125 F
CB 125 R
CB 1300 / X4
CB 250
CB 300 R
CB 350 F
CB 360
CB 400 NA
CB 400
CB 450
CB 50 DREAM
CB 500 F
CB 500 X
CB 500
CB 550
CB 600 F
CB 600 S
CB 650 F
CB 650 R
CB 750
CB 900 F / HORNET
CBF 1000
CBF 125
CBF 300
CBF 500
CBF 600
CBR 1000 F
CBR 1000 RR FIREBLADE SP
CBR 1000 RR FIREBLADE
CBR 1100 XX SUPER BLACKBIRD
CBR 125 R
CBR 250 R
CBR 400
CBR 500 R
CBR 600 F
CBR 600 RR
CBR 650 F
CBR 650 R
CBR 750
CBR 900 RR FIREBLADE
CM 400 T
CM 250 C
CMX 250 REBEL
CMX 450
CMX 500
CR 250 R
CRE 250
CRF 1000 L AFRICA TWIN
CRF 110 F
CRF 110 FH
CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT
CRF 1100 L AFRICA TWIN
CRF 125 F
CRF 250
CRF 400 RXJ ENDURO
CRF 450
CTX 1300
CTX 700
CX 500
DN 01
DREAM
F6 B GL 1800 GOLDWING
F6 C GL 1500 VALKYRIE
F6 C GL 1800 GOLDWING
FES 250 FORESIGHT
FJS 400 SILVER WING
FJS 600 SILVER WING
FMX 650
GB 500 TT
GL 1000 GOLDWING
GL 1200 GOLDWING
GL 1500 GOLDWING
GL 1800 GOLDWING
MONKEY Z 125
MSX 125
MT 80
MTX 125
NC 700 D INTEGRA
NC 700 S DCT
NC 700 S
NC 700 X DCT
NC 700 X
NC 750 D INTEGRA
NC 750 S DCT
NC 750 S
NC 750 X DCT
NC 750 X
NRX 1800 RUNE
NSR 250 R
NSS 125
NSS 300 FORZA
NT 650 V DEAUVILLE
NT 700 V DEAUVILLE
NTV 650
NX 250
PC 800 PACIFIC COAST
PCX 125 CBS
PCX 125
PCX 150 CBS
PCX 150
PES 125
PES 150
RVF 400
SCV 100 LEAD
SES 150 DYLAN
SH 125
SH 150
SH 300
SRX 90
ST 1100 PAN EUROPEAN
ST 1300 PAN EUROPEAN
SUPER CUB C 125
VF 1000
VF 500
VF 700
VF 750 C SUPER / MAGNA
VFR 1200 F C-ABS DCT
VFR 1200 F C-ABS
VFR 1200 X CROSSTOURER
VFR 1200 X DCT CROSSTOURER
VFR 400 R
VFR 750 F
VFR 800 X CROSSRUNNER
VFR 800
VISION
VT 1100 SHADOW
VT 1300 CX
VT 600
VT 700
VT 750 DC
VT 750 S
VT 750 SHADOW
VT 800
VTR 1000 FIRESTORM
VTR 1000 SP 1
VTR 1000 SP 2
VTX 1300
VTX 1800
VULTUS
WAVE 110i
WW 125
X-ADV
XL 1000 V VARADERO
XL 125 V VARADERO
XL 250 S
XL 600 V TRANSALP
XL 650 V TRANSALP
XL 700 V TRANSALP
XLV 750 R
XRV 750 AFRICA TWIN
ZIJSPAN
© 2000 - 2020 Motoroccasion