 |
| Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt viercilinder-in-lijn |
| Boring x slag | 77.2 mm x 77.2 mm |
| Cilinder inhoud | 953 cc |
| Comp. verhouding | 11.2:1 |
| Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
| Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø36 mm x 4 (Keihin), met ovale gaskleppen |
| Ontsteking | Digitaal |
| Vermogen | 125 pk / 92 kW bij 10000 tpm |
| Max. koppel | 98.7 Nm bij 8200 tpm |
| Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen, sequentieel |
| Verhouding | 2,571 (36/14) |
| Overbrenging | O-ring ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 18.5 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | optie |
| Frame | Ruggengraatframe, opgebouwd uit buizen, hoogwaardig staal |
| Vering voor | 41 mm upside down voorvork, met traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning |
| Vering achter | Bottom Link Uni Trak met gasgevulde schokdemper, traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning |
| Remmen voor | Dubbele, semizwevende 300 mm wave type remschijven |
| Remmen achter | Enkele schijf, 250 mm wave-type |
| Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
| Wielbasis | 1445 mm |
| Lengte | 2090 mm |
| Breedte | 780 mm |
| Hoogte | 1065 mm |
| Zithoogte | 820 mm |
| Drooggewicht | 205 kg |
| Leverbare kleuren | Pearl Crystal White, Lime Green, Metallic Diablo Black |
| Beschrijving | De filosofie van Kawasaki in één woord. Denk aan ‘Z’ en u denkt aan Kawasaki. De Z heeft altijd gestaan voor de meest opwindende ‘naked bikes’. Een krachtige verschijning die garant staat voor pittige ritten voor rijders met lef. De Kawasaki Z-serie was altijd al compromisloos en de nieuwe Z1000 is de minst compromisloze tot nu toe. Het Z-genot mag nooit verstoord worden door motortrillingen. Een zorgvuldig getuned subframe zorgt ervoor dat de rijder geen enkele trilling voelt |