Nieuwsbrief:

KRÄMER  GP2-890R - 2025

Prijs:
€ 27.500,- € 29.500,-
Bouwjaar:
2025
Kleur:
Blauw
Vermogen:
100 kW
Teller:
Nieuw
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
kramer - gp2-890r
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

Prijs is exclusief BTW.

Het beste van het GP2-Platform: met Speedbox Tuning

Deze speciaal opgebouwde GP2-890R is uit voorraad leverbaar bij NIWA Motoren!

Naast de standaard opties die bij de GP2-890R worden geleverd,  meer info in de volgende alinea, is deze specifieke 890R uitgerust met een speciale tuningkit van Speedbox GmbH. Deze kit bevat:
- Speedbox inlaat nokkenas (7PK extra t.o.v. het standaard model)
- Speedbox Inlaattrechter tbv de inlaat nokkenas
- Speedbox versnellingskit
- Speedbox racedynamo (Licht van gewicht en minder weerstand)
- Speedbox oliekoeler
- Titanium schroevenkit

Daarnaast is dit model uitgerust met een oranje frame en donkerblauw glasvezel/carbon kuipset t.w.v. €3000,-.

De Krämer GP2 890 R begint met dezelfde raceklare componenten als de HKR (Voorgaand model) plus een verbeterde 130 pk KTM 890-motor, een superieur rem- en ophangingspakket.

Frame: Het chroom-molybdeen stalen frame dat de kern vormt van de Krämer GP2 890 R is verantwoordelijk voor het rijgedrag en de duurzaamheid van deze motorfietsen. Dit superieure materiaal presteert beter dan aluminium en is veel minder gevoelig voor scheuren of breken onder de druk van het racen. Het unieke traliewerkontwerp zorgt voor grote stijfheid, maar buigt toch waar dat nodig is, en geeft de rijder ongeëvenaarde feedback.

Staartgedeelte: Het staartgedeelte van de GP2 890 R is gemaakt van XPE-plastic en ondersteunt de rijder en biedt plaats aan 3,17 liter brandstof. Met deze multifunctionele aanpak wordt het gewicht verminderd en ontstaat een compacter pakket. Carrosserie: De glasvezelcarrosserie van de GP2 890 R is extreem licht van gewicht, met carbon/kevlar-versterking. En door de traditionele benzinetank te vervangen door de airbox, wordt het totale gewicht van de motorfiets verlaagd, wordt de gewichtsverdeling verbeterd en is het zwaartepunt optimaal voor het circuit.

De Krämer GP2-890RR voldoet aan het IDC (International Dutch Championship) regelement en is dus direct klaar voor het 2024 seizoen!
Kom langs voor meer informatie!

Engine: Four-Stroke, Twin-Cylinder, DOHC, 8-Valve, Liquid-Cooled
Displacement: 889 cm³
Bore x Stroke: 90.7 mm x 68.8 mm
Compression ratio: 13.5:1
Exhaust: Stainless Steel 2-1
Fuel System: DKK Dell’Orto (Throttle body 46 mm)
Ignition: Bosch Engine Manangement with Ride-by-Wire
E-Start: Standard
Mapping: Adjustable Engine Braking and Throttle Map
Transmission: 6-Speed
Clutch: PASC Slipper Clutch, Hydraulically Actuated
Frame Type: Chromium-Molybdenum Steel-Trellis Frame, Powder Coated
Power: 130hp
Seat Height: Adjustable
Curb Weight: 309 lbs / 140 kg
Fuel Capacity: 16 Liters (4.2 US Gallons)
Triple Clamps: CNC-machined, 26mm or 28mm Adjustable Offset Triple Clamps
Steering DamperStandard, Hyper Pro RCS
Final Drive: Chain, 520 AFAM 3D Racing
Front Suspension: Gabel/WP Apex Pro 7543, Closed-Cartridge, Fully Adjustable
Rear Suspension: WP Apex Pro 7746, Fully Adjustable, High and Low-Speed Compression, Remote Pre-Load Adjustment
Front Brakes: Dual 290mm Full-Floating Rotors, Brembo M50 Calipers
Rear Brakes: Single 230mm Rotor Full-Floating, Lightweight Brembo P2 Caliper
Front Wheel: Dymag UP7X 17x3.5, Forged Aluminum
Rear Wheel: Dymag UP7X 17x6, Forged Aluminum
Body: Fibreglass Fairing with Carbon/Kevlar Reinforcement (unpainted), XPE Fuel Tank/Seat
Handlebars: CNC Handlebar Clamps with Replaceable Tubes
Air Filter: Cleanable Racing Air Filter
Quickshifter: Standard, Up/Down
Frame Crash Pads: Standard
Fork Crash Pads: Standard
Brake Lever GuardStandard
Adjustable Rear Ride Height: Standard
Safety Wired: Standard


Opties en Accessoires:
Zie omschrijving




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
NIWA Motoren
Tulpenmarkt 1
Zwaagdijk
Plan de route
0228-564000
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion