Home
Contact
Disclaimer
Sitemap
Login
Nieuwsbrief:
Aanmelden
Motorplein
Motoren zoeken
Motor gegevens
Alle motoren
Aanbiedingen
Favorieten
ZOEK:
Motor zoeken
Eenvoudig zoeken
Geavanceerd zoeken
MODELLEN 2025
Occasions
Nieuw
Merk:
Type:
Categorie:
Categorieën
All Off Road
Cross
Custom Cruiser
Enduro
Minibike
Motorscooter
Naked
Overig
Quad
Retro
Sport
Super Sport
Supermotard
Toer
Trial
Trike
Zijspan
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
▼
Minder opties
▲
Motorinhoud:
-
Vermogen:
-
Geschikt voor:
Electrisch
BTW Verrekenbaar
Afstand:
Alle
10 km
25 km
50 km
75 km
100 km
Trefwoorden:
Zoeken
Reset
Top Motoren Selectie
MODELLEN 2025
Advertentie
Like ons op facebook
Motoroccasion
Zoeken
Sorteer op:
Merk + Type ↗
Merk + Type ↘
Bouwjaar ↗
Bouwjaar ↘
Prijs ↗
Prijs ↘
Uw zoekactie heeft geen resultaten opgeleverd.
Wist u dat:
In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van SUZUKI
ADDRESS
AN 125 BURGMAN
AN 200 BURGMAN
AN 400 BURGMAN
AN 650 BURGMAN
B KING
DR 400
DR 500
DR 800
DR-Z 4 SM
DR-Z 4 S
GLADIUS
GS 450
GS 500
GS 750
GS 850
GSF 1200 BANDIT
GSF 1250 BANDIT
GSF 600 BANDIT
GSF 650 BANDIT
GSR 600
GSR 750
GSX 1200
GSX 1250
GSX 1400
GSX 250
GSX 600
GSX 650
GSX 750
GSX-8R
GSX-8S
GSX-8TT
GSX-8T
GSX-R 1000
GSX-R 1100
GSX-R 1300 HAYABUSA
GSX-R 600
GSX-R 750
GSX-S 1000 GT
GSX-S 1000 GX
GSX-S 1000 KATANA
GSX-S 1000
GSX-S 125
GSX-S 750
GSX-S 950
GT 250
GT 750
GW 250
GZ 250 MARAUDER
INAZUMA 250
INTRUDER C 1500
INTRUDER C 1800 R
INTRUDER C 800
INTRUDER M 1500
INTRUDER M 1800 R
INTRUDER M 800
KINGQUAD 400
LS 650 SAVAGE
LT 80
LTZ 400
RF 600 R
RF 900 R
RGV 250
RM-Z 250
RM-Z 450
SV 1000
SV 650 X
SV 650
SV-7GX
TL 1000 R
TL 1000 S
UH 200
UX 150
V-STROM 1050
V-STROM 250 A
V-STROM 800
V-STROM DL 1000
V-STROM DL 650
VL 1500 INTRUDER
VL 800 VOLUSIA
VS 1400 INTRUDER
VS 400 INTRUDER
VS 600 INTRUDER
VS 700 INTRUDER
VS 750 INTRUDER
VS 800 INTRUDER
VX 800
VZ 1600 MARAUDER
VZ 800 MARAUDER
Contact
Sitemap
Disclaimer
© 2000 - 2025 Motoroccasion