Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2025

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 3.990,- p/mnd klik hier
2017, 46500 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 4.299,- p/mnd klik hier
2017, 47750 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 4.690,- p/mnd klik hier
2017, 26145 Km
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2017, 26846 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2017, 20142 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2017, 23558 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2018, 16500 Km
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2018, 18618 Km
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 6.249,- p/mnd klik hier
2018, 11472 Km
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2019, 11728 Km
YAMAHA X MAX 300 TECH MAX
YAMAHA X MAX 300 TECH MAX
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2019, 43755 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 4.990,- € 5.390,- p/mnd klik hier
2019, 23758 Km
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 5.390,- p/mnd klik hier
2019, 17118 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 IRON MAX
YAMAHA X MAX 300 IRON MAX
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2019, 4804 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 5.290,- € 5.790,- p/mnd klik hier
2020, 16076 Km
YAMAHA X MAX 300 TECH MAX
YAMAHA X MAX 300 TECH MAX
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2020, 17735 Km
YAMAHA X MAX 300 TECH MAX
YAMAHA X MAX 300 TECH MAX
€ 5.900,- p/mnd klik hier
2021, 26506 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2021, 15975 Km
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 5.995,- p/mnd klik hier
2021, 20600 Km
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 TECH MAX
YAMAHA X MAX 300 TECH MAX
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2021, 16280 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion