Home
Contact
Disclaimer
Sitemap
Login
Nieuwsbrief:
Aanmelden
Motorplein
Motoren zoeken
Motor gegevens
Alle motoren
Aanbiedingen
Favorieten
ZOEK:
Motor zoeken
Eenvoudig zoeken
Geavanceerd zoeken
MODELLEN 2025
Occasions
Nieuw
Merk:
Type:
Categorie:
Categorieën
All Off Road
Cross
Custom Cruiser
Enduro
Minibike
Motorscooter
Naked
Overig
Quad
Retro
Sport
Super Sport
Supermotard
Toer
Trial
Trike
Zijspan
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
▼
Minder opties
▲
Motorinhoud:
-
Vermogen:
-
Geschikt voor:
Electrisch
BTW Verrekenbaar
Afstand:
Alle
10 km
25 km
50 km
75 km
100 km
Trefwoorden:
Zoeken
Reset
Top Motoren Selectie
MODELLEN 2025
Advertentie
Like ons op facebook
Motoroccasion
Zoeken
Sorteer op:
Merk + Type ↗
Merk + Type ↘
Bouwjaar ↗
Bouwjaar ↘
Prijs ↗
Prijs ↘
Uw zoekactie heeft geen resultaten opgeleverd.
Wist u dat:
In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van KTM
1050 ADVENTURE
1090 ADVENTURE
1190 ADVENTURE
1190 RC 8
125 DUKE
125 ENDURO R
125 LC2
125 SMC R
125 SX
1290 SUPER ADVENTURE R
1290 SUPER ADVENTURE S
1290 SUPER ADVENTURE
1290 SUPER DUKE GT
1290 SUPER DUKE R EVO
1290 SUPER DUKE RR
1290 SUPER DUKE R
1390 SUPER ADVENTURE R
1390 SUPER ADVENTURE S EVO
1390 SUPER ADVENTURE S
1390 SUPER DUKE GT
1390 SUPER DUKE R EVO
1390 SUPER DUKE R
150 EXC TPI
150 EXC
200 DUKE
250 EXC
250 SX-F
250 SX
300 EXC CHAMPION EDITION
300 EXC HARDENDURO
300 EXC
300 SX
350 EXC
350 SX F
390 ADVENTURE X
390 ADVENTURE
390 DUKE
390 ENDURO R
390 SMC R
450 EXC
450 SMR
450 SX F
450 SX-F FACTORY EDITION
450 SX
50 SX FACTORY EDITION
50 SX
500 EXC
525 SX RACING
530 EXC
620 DUKE
640 DUKE II
640
65 SX
690 DUKE R
690 DUKE
690 ENDURO R
690 ENDURO
690 SMC R
690 SMC
690 SUPERMOTO R
690 SUPERMOTO
790 ADVENTURE R
790 ADVENTURE
790 DUKE L
790 DUKE
85 SX
890 ADVENTURE R
890 ADVENTURE
890 DUKE GP
890 DUKE L
890 DUKE R
890 DUKE
890 SMT
950 SUPERMOTO
990 ADVENTURE
990 DUKE R
990 DUKE
990 RC R TRACK
990 RC R
990 SUPER DUKE R
990 SUPER DUKE
990 SUPERMOTO R
990 SUPERMOTO T
BRABUS 1300 R
FREERIDE E-XC
RC 125
RC 390
RC 8C
SX-E3
Contact
Sitemap
Disclaimer
© 2000 - 2025 Motoroccasion