Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
29-03-2024
 Triumph Motorcycles onthult de nieuwe Rocket 3 Storm R en GT



•    Triumph Motorcycles onthult de nieuwe Rocket 3 Storm R en GT  
•    Explosieve prestaties met 15 pk meer vermogen (182 pk) en 4 Nm extra voor een nog forser, recordbrekend koppel (225 Nm).
•    Superieur stuurgedrag met nieuwe, lichtere gegoten alu wielen
•    Imposante donkere kleurenschema's met zwartgelakte details en zwart geanodiseerde afwerkingen


Twintig jaar nadat de eerste recordbrekende Rocket III de motorscene kwam binnengeknald als ultieme, gespierde roadster, wordt nu een nieuwe generatie Rocket onthuld, met betere prestaties en dito stuurgedrag, en een duistere livrei. Hij krijgt zelfs een nieuwe naam, de Rocket 3 Storm, die z’n gespierde uiterlijk en spectaculaire rijervaring extra kracht bijzet. De ster van de show is ’s werelds grootste productiemotorblok met 2.458cc, die op de nieuwe Rocket 3 Storm R en GT maar liefst 15 pk aan piekvermogen wint, en nu 182 pk presteert bij 7.000 tpm. Het koppel is ook toegenomen met 4 Nm, waardoor het nieuwe blok piekt op 225 Nm, bij amper 4.000 tpm. Deze vlakke, rijke koppelcurve met maximaal koppel doorheen het middengebied zorgt voor een explosieve acceleratie en moeiteloze gasrespons in elke versnelling.


Het 16-inch achterwiel en 17-inch voorwiel van de Rocket zijn vernieuwd met een sportiever tienspaaks gegoten aluminium ontwerp, waardoor de onafgeveerde massa is verlaagd. Deze vermindering heeft een positief effect op de stuurrespons tijdens het rijden, waardoor de Rocket nog wendbaarder wordt. Het sterke en lichtgewicht aluminium frame, dat het levenslicht zag in 2019, is opgebouwd uit gegoten en gesmede elementen voor een uitzonderlijke koppel-gewichtsverhouding.

Na het verkoopsucces van de recente speciale Rockets-edities met ‘blacked-out’ onderdelen, hebben de nieuwe Rocket 3 Storm-modellen een duister kleurenschema en een onberispelijk niveau van afwerking.
Op de grote 18-litertank prijkt de nieuwe naam ‘Storm’, en elk model krijgt drie uitgesproken two-tone kleurstellingen. De R is beschikbaar in Carnival Red met Sapphire Black, Satin Pacific Blue met Matt Sapphire Black en Sapphire Black met Granite. De GT is beschikbaar in dezelfde kleurstellingen, De grote 18 liter tank is voorzien van de nieuwe naam Storm en elk model heeft drie opvallende tweekleurige kleuropties. De R is verkrijgbaar in Carnival Red met Sapphire Black, Satin Pacific Blue met Matt Sapphire Black en Sapphire Black met Granite. De GT is verkrijgbaar in dezelfde kleuren, maar de verdeling van de tank is omgekeerd, wat zorgt voor een onderscheidende, opvallende look en een consistente kleurkeuze voor beide modellen. De Rocket 3 Storm wordt ook geleverd met premium zwartgelakte details.


Ook nieuw voor 2024 is dat de Rocket 3 Storm nu voldoet aan de nieuwste Euro 5b-eisen, met vloeistofkoeling, een lage uitstoot en een uitstekend verbruik.


Paul Stroud, Chief Commercial Officer van Triumph, verklaart: "Van de Rocket, die wereldwijd bekend staat als de ultieme muscle roadster, hebben we sinds de introductie van de 2,5-litermotor in 2019 wereldwijd al meer dan 18.000 stuks verkocht. Door te luisteren naar de feedback van onze klanten weten we dat ze dol zijn op de forse presence en indrukwekkende prestaties van de Rocket. Maar we weten ook dat motorrijders altijd meer willen.”
"Daarom hebben we de nieuwe Rocket 3 Storm R en GT flink wat extra vermogen en koppel gegeven, evenals een nog grotere wendbaarheid en een nog donkerdere, duistere stijl en presence op de weg."





UITZONDERLIJK STUURGEDRAG
De indrukwekkende prestaties van de Rocket worden in toom gehouden door een Showa monoshock RSU met piggy-back reservoir, die volledig instelbaar is qua in- en uitgaande demping en voorspanning, voor een smeuiige, gecontroleerde rit. De potige 47mm Showa-voorvork is eveneens instelbaar op vlak van in- en uitgaande demping. 
De radiale Brembo Stylema remklauwen met dubbele 320mm remschijven leveren een uitzonderlijke stopkracht. De lichte, compacte en performante remklauwen worden gekoeld door een perfect uitgekiende luchtstroom, die de remblokken op optimale temperatuur houdt tijdens pittige ritten. De Brembo M4.32 4-zuiger radiale monobloc achterremklauw en 300 mm achterschijf is groter en krachtiger dan de voorremmen op veel motorfietsen, wat uiteraard bijdraagt aan een enorme remkracht. De Rocket 3 Storm heeft daarenboven ook geoptimaliseerd, hellingshoekgevoelig ABS aan boord.





UITGESPROKEN ERGONOMIE
Elke Rocket pakt uit met een heel eigen gevoel en persoonlijkheid door belangrijke verschillen in de ergonomie. De sportieve zithouding en de plaatsing van het stuur van de Rocket R is ontworpen voor optimale prestaties en controle, voor een ontspannen maar boeiende rit. De GT heeft een meer achterover geleunde insteek, met een verschil van 125 mm qua stuurpositie ten opzichte van de R, voor een meer rechtopgezeten zithouding.
Elk model heeft ook zijn specifieke zadels, met premium zwartgelakte, gegoten aluminium details. Zo krijgt de Rocket 3 Storm R  typische roadsterzadels voor zowel de rijder als passagier, met een zithoogte van 773 mm. Dat zorgt voor zowel comfort, als vertrouwen bij lage snelheden en wendbaarheid. De GT heeft dan weer een voorgevormd touringzadel met een royaler gevulde duozit en een verstelbare rugleuning achterop. De zithoogte voor de GT bedraagt amper 750 mm, wat het comfort voor de rijder nog verder verbetert.





Het grootste verschil tussen de twee modellen is de positie van de voetsteunen. Op de R staan de steuntjes mooi centraal. Je kan de voetsteunen ook verticaal verstellen, over een afstand van 15 mm en in twee verschillende standen. Zo creëer je voor elke rijder een natuurlijke en sportieve zithouding. De GT heeft op zijn beurt zogenaamde ‘forward controls’, naar voren geplaatste voetsteunen voor een ontspannen custom bike-gevoel. Ook hier kan je de voetsteunen verstellen; dit keer horizontaal, in drie standen, over een totale afstand van 50mm. Ideaal voor de meest comfortabele positie tijdens langere ritten. Zowel de R- als de GT-modellen hebben innovatieve, knap ogende, zwartgelakte, wegklapbare voetsteunen voor de duopassagier aan boord. 






DUISTER ‘BLACKED-OUT’ DESIGN
De Rocket 3 Storm is onberispelijk gebouwd, met ongeëvenaarde aandacht voor detail, en hij zet qua afwerking de absolute norm in het segment. Van het zwart gepoedercoate inlaatdeksel tot de hydro-gevormde uitlaatbochten: de materialen die zijn gebruikt in de Rocket 3 Storm zijn met de grootste zorg uitgekozen, voor de ultieme, blacked-out uitstraling. 
Bovendien wordt de Rocket 3 Storm geleverd met zwart geanodiseerde afwerkingen van superieure kwaliteit; van het gesmede achterframe, over de protectoren op de swingarm, de onderzijde van de voorvork en de kroonplaten, de stuurverhogers en -klemmen, het ophangpunt voor de achterophanging, de zadeldetails, voetsteunen voor berijder en passagier, het rem- en schakelpedaal, tot de hendels en de zijstandaard. 
Om de agressieve look van de motorfiets te versterken, hebben beide Rocket 3 Storms dubbele ledkoplampen met het kenmerkende Triumph-logo en de al even herkenbare dagrijverlichting (DRL)*. De ledrichtingaanwijzers, het ledachterlicht en de ledkentekenplaatverlichting, vervolledigen het opvallende lichtsignatuur. 


RIJDERGERICHTE TECHNOLOGIE 
Van hellingshoekgevoelig ABS en tractiecontrole tot rijmodi en intuïtieve cruisecontrole: dankzij de rijdergerichte technologie, kunnen rijders vol vertrouwen het waanzinnige potentieel van de Rocket 3 Storm benutten.
Ride-by-wire verbetert de rijeigenschappen, veiligheid en controle, terwijl de hoogwaardige versnellingsbak van de Rocket is ontworpen met schuine vertanding om het enorme koppel soepel over te brengen naar het achterwiel. De Torque Assist-koppeling helpt rijders om met snel en soepel op en af te schakelen in de zesversnellingsbak, terwijl een Quickshifter als accessoire leverbaar is voor beide modellen.
Beide modellen zijn voorzien van geoptimaliseerd, hellingshoekgevoelig ABS en tractiecontrole voor een verbeterde stabiliteit, waardoor zowel in rechte lijn als bij bochtenwerk de acceleratie en het remmen worden verbeterd. Hill Hold voorkomt dat de motor achteruit rolt en stelt de achterrem in werking tot je weg rijdt. Beide modellen zijn uitgerust met vier rijmodi: Road, Rain, Sport en de instelbare Rider-modus, waarmee de instellingen van de gasrespons en de tractiecontrole kunnen worden aangepast. 
Het elektronische cruisecontrolesysteem is ook standaard. De snelheid kan met één druk op de knop worden verhoogd of verlaagd in stappen van 1 km/u en kan met één druk op de knop worden hervat. 
Beide modellen zijn voorzien van een TFT-kleurenscherm met uitgebreide functies en een vijfwegs joystick met achtergrondverlichting. Dat dashboard heeft een stijlvol, minimalistisch ontwerp met twee informatieve lay-outs en kan qua hoek ingesteld worden, voor optimale zichtbaarheid voor rijders van elke lengte. De rijder kan zelfs het bericht op het startscherm personaliseren met zijn naam. 
Voor extra veiligheid zijn beide motorfietsen standaard voorzien van sleutelloos starten en dito stuurslot – beide functies kunnen ook worden uitgeschakeld. De fobsleutel kan ook worden uitgeschakeld om de levensduur van de batterij te verlengen en de veiligheid te vergroten. Er is ook een USB-oplaadpunt voorzien in een speciaal vak onder het zadel, waar apparaten veilig en droog kunnen worden bewaard terwijl ze worden opgeladen. 





EEN ROCKET 3 STORM OP JOUW MAAT
Met meer dan 50 originele Triumph-accessoires om comfort, functionaliteit, stijl en veiligheid toe te voegen, kunnen motorrijders hun Rocket helemaal naar hun hand zetten. Klanten kunnen kiezen uit verwisselbare R- en GT-voetsteunen, rijders- en passagierszadels voor een ergonomie op maat, plug-and-play technologie voor meer gebruiksgemak, stylingonderdelen om het uiterlijk aan te passen en bagageoplossingen voor langere ritten. Alle Triumph-accessoires zijn samen met onze motorfietsen ontworpen en worden volgens dezelfde strenge normen geproduceerd. Ze hebben dan ook dezelfde garantie als de motorfietsen zelf: twee jaar met een onbeperkt aantal kilometers. 


ONDERWEG
Klanten kunnen meer informatie vinden op triumphmotorcycles.be of een bestelling plaatsen bij hun lokale Triumph-dealer. De motoren zullen vanaf april 2024 bij de dealer staan.

Je droom ROCKET 3 nog niet gevonden?
De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: SUZUKI in 2012 - De Inazuma is een ideale gebruiksvriendelijke motor voor de beginnende motorrijder die geen concessie wil doen op het gebied van styling en kwaliteit. Het nieuwe vloeistofgekoelde, tweecilinder in-lijn motorblok is uitgerust met een zesversnellingsbak en biedt een goed doseerbaar vermogen, met name in het lage- en middentoerengebied. Ideaal voor stadsverkeer maar ook om te toeren.
© 2000 - 2024 Motoroccasion