Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
18-08-2022
4 dingen die dames dragen onder een leren motorpak 

Als je een leren motorracepak hebt gekocht, wil jij wel dat jij je zo comfortabel mogelijk op de baan zult voelen. Er zijn dingen die je onder een motorracepak kunt dragen en die een groot verschil kunnen maken om je koel en comfortabel te houden. Van comfort tot veiligheid, er zijn veel factoren waarmee je rekening moet houden. Motorleer kan zo heet zijn, maar hoe weet je waar je moet beginnen? Wat is het beste om onder je leer te dragen? En van welk materiaal moet het gemaakt zijn? 

Sportbeha 
Over het algemeen geldt dat als je een kleinere cupmaat hebt, het het beste is om waar mogelijk gewoon zonder Anita bh onder je pak te gaan. Geen beha dragen is echter gewoon geen optie voor mensen met bustierborsten, vooral in de hete zomermaanden. Een plunge bh dragen is dan dus zeker nodig. Je wil in dit geval kiezen voor een bh zonder beugel van vochtafvoerend materiaal zoals polyester of nylon. Vermijd beha's met oncomfortabel materiaal, haken in de rug of stijve beugels, omdat deze hinderlijk kunnen zijn tijdens het rijden. 

Vochtafvoerende kleding
Om de lijst te vervolgen, willen we het belang benadrukken van het dragen van vochtafvoerende kleding onder je pak. Motorracepakken zijn meestal gemaakt van zwaar, dik leer om je lichaam te beschermen en goed te isoleren in geval van een ongeluk. Hoewel deze pakken geweldig zijn voor bescherming, kunnen ze heet worden, afhankelijk van het weer en de lengte en intensiteit van je rijsessie. Vooral tijdens de warmere maanden zul je merken dat je onder het pak behoorlijk gaat zweten als je gewoon je gewone kleding draagt; katoen is vooral slecht in het afstoten van vocht. Het is het beste om vochtafvoerende onderkleding te dragen om vocht van je lichaam af te voeren en je hele lichaam lekker koel te houden. 
 



Compressie bodysuits
Als het gaat om budget en algehele effectiviteit, bevinden compressie-bodysuits zich meestal ergens in het midden tussen afzonderlijke atletische/compressie-onderkleding en uitgebreide, gespecialiseerde race-onderpakken. Deze bodysuits zijn een van de beste kledingstukken om onder een motorracepak te dragen. Hoewel ze niet specifiek zijn ontworpen om te dragen tijdens het motorrijden , zijn de meeste standaard compressie-bodysuits nog steeds gemaakt van hetzelfde, vochtafvoerend nylon en spandex om je koel te houden en je een beetje meer bescherming en comfort te geven onder je racepak dan je anders zou hebben gehad.

Airbagvesten
Bescherming zou je eerste prioriteit moeten zijn als het gaat om al je raceuitrusting, aangezien je hele lichaam wordt blootgesteld tijdens het motorrijden. Een bijzonder slimme uitvinding om tijdens het rijden veilig te blijven is het airbagvest; deze vesten kunnen onder je pak worden gedragen en zijn meestal dun en compact. In het geval van een ongeluk of een andere grote impact op je lichaam, zal het airbagvest binnen enkele milliseconden snel uitzetten en onmiddellijk een beschermende barrière vormen tussen jou en de grond of waar je ook precies op landt.

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1964 - De meest ingrijpende verandering aan de Golden Wing voor 1965 betrof hoofdzakelijk de transmissie. In plaats van de natte koppeling die werd gevoerd werd een droog type meerplaten koppeling toegepast en een meer robuustere vijf-bak werd gemonteerd. Verkocht over de gehele wereld waren deze modellen in grotere aantallen verspreid dan de Manx Nortons, 7Rs of G50s ooit. Het verhaal van de 350 cc Golden Wing is ook interessant. Het was eerst de bedoeling om het te laten deelnemen in de 500 cc competities en werd eind 1962 in gebruik genomen waarbij wederom een cilindervergroting werd toegepast. De 72 mm bij 72 mm boring en slag en het lichte gewicht tesamen met zijn wendbaarheid, vergelijkbaar met de BSA Victor, was aardig succesvol in de Italiaanse motorcross. Daarbij won men twee nationale kampioenschappen, alvorens men besloot dit op te geven en zich meer te concentreren op wegracers. Verbouwde modellen verschenen als produktiemotoren in 250 cc en 293 cc versies, beide met veel vermogen in de lagere toerentallen.
© 2000 - 2022 Motoroccasion