Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
17-05-2021
719 parts voor BMW R 18 en BMW R 18 Classic



Er is al veel extra’s te krijgen voor de BMW R 18 en BMW R 18 Classic. Met de introductie van de optie 719 Parts voegt BMW een paar mooie extra’s toe met een historisch tintje. Het nummer 719 was bij BMW in het verleden de codering voor een bijzondere toevoeging.

Optie 719 Design Pakket Aero
Het Option 719 Design Package Aero bestaat uit cilinderkopafdekkingen, een afdekking aan de voorzijde en de inlaatafdekking links en rechts. Alle onderdelen zijn gemaakt van geborsteld aluminium met een kleurloos geanodiseerd oppervlak. De cilinderkopdeksels zijn voorzien van fijn bewerkte luchtopeningen die doen denken aan de "streamliners" van de jaren 1920 en 1930. Het hoogtepunt is een badge op de voor- en zijpanelen: deze is gemaakt van massief koper dat is verchroomd en gedeeltelijk wit is afgewerkt. De witte verf rond de nummerreeks “719” doet denken aan historische emblemen die in die tijd typisch met email werden bekleed.
 







Optie 719 zadel
Voor de nieuwe R 18 en R 18 Classic is het Option 719-zadel een bijzonder exclusief alternatief voor het standaardzadel. Naast de standaard zithoogte heeft het ook een geïntegreerde verwarming. De gebruikte materialen zijn van een goede kwaliteit en design. Zo zijn er twee zwarte bovenmaterialen gebruikt, die worden gecombineerd met ruitvormig doorgestikt reliëf. Een geborduurd BMW-logo en het 719-symbool op de zijkant ronden dit exclusieve zadel af.





Optie 719 Lakkleur Galaxy Dust metallic / Titaniumzilver 2 metallic.
De kleur Galaxy Dust metallic glinstert in een spectrum van violet tot turkooisblauw, afhankelijk van de lichtinval. Bovendien zorgen de vele grote effectpigmenten voor een uniek visueel effect bij blootstelling aan zonlicht. Deze speciale afwerking wordt gecombineerd met een metalen spiegel in Titanium Silver 2 op de brandstoftank. De overgang tussen de twee kleurvlakken bestaat uit een met de hand aangebracht rookeffect, dat bekend is van de legendarische R 90 S. Bovendien is het spiegeloppervlak omgeven door een klassieke witte dubbele lijn.
 













Optie 719 Wielen Aero en Icon.
De beide Option 719 wielsets Aero en Icon, in respectievelijk de basiskleuren matzilver en matzwart, zorgen voor een bijzonder verfijnde en technisch geraffineerde look. De gegoten lichtmetalen velgen hebben een zes-spaaks design. De gefreesde filigraanribben van de spaken zijn een echte blikvanger. De gefreesde vlakken geven het aluminium een fascinerend contrast met de verfkleur van de wielen - vandaar de naam Contrast Cut.
 





R 18 en R 18 Classic: succesvolle marktintroductie met de First Edition-modellen.
BMW Motorrad betrad het cruisersegment met de marktintroductie van de R 18 in september 2020, gevolgd in februari 2021 door de R 18 Classic, het tweede lid van de nieuwe modelserie. Vergeleken met de zeer puristische R 18 wordt de R 18 Classic vooral gekenmerkt door de grote voorruit, de bijrijderstoel, de zadeltassen, de led-extra koplampen en het 16 inch voorwiel.
Beide R 18-modellen zijn geworteld in de traditie van historische BMW-motorfietsen. Zowel technisch als visueel lenen ze van gerenommeerde modellen zoals de BMW R 5 en richten ze zich weer op de essentie van de motorfiets: puristische, rechtlijnige technologie en de boxermotor als epicentrum van rijplezier, gecombineerd met "good vibes".
De zeer succesvolle marktintroductie van de BMW R 18 en de R 18 Classic vond plaats met de First Edition-modellen.

De productie van deze exclusieve modellen in beperkte oplage stopt al eind juli 2021, nadat tot op heden meer dan 13.000 exemplaren zijn geproduceerd.

Je droomBMW nog niet gevonden? De beste koop vind je op www.motoroccasion.nl!

#BMW #Motorrad #R1800 #R1800classic #Motoroccasion

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in ItaliŽ tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
© 2000 - 2022 Motoroccasion