Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
17-05-2021
719 parts voor BMW R 18 en BMW R 18 Classic



Er is al veel extra’s te krijgen voor de BMW R 18 en BMW R 18 Classic. Met de introductie van de optie 719 Parts voegt BMW een paar mooie extra’s toe met een historisch tintje. Het nummer 719 was bij BMW in het verleden de codering voor een bijzondere toevoeging.

Optie 719 Design Pakket Aero
Het Option 719 Design Package Aero bestaat uit cilinderkopafdekkingen, een afdekking aan de voorzijde en de inlaatafdekking links en rechts. Alle onderdelen zijn gemaakt van geborsteld aluminium met een kleurloos geanodiseerd oppervlak. De cilinderkopdeksels zijn voorzien van fijn bewerkte luchtopeningen die doen denken aan de "streamliners" van de jaren 1920 en 1930. Het hoogtepunt is een badge op de voor- en zijpanelen: deze is gemaakt van massief koper dat is verchroomd en gedeeltelijk wit is afgewerkt. De witte verf rond de nummerreeks “719” doet denken aan historische emblemen die in die tijd typisch met email werden bekleed.
 







Optie 719 zadel
Voor de nieuwe R 18 en R 18 Classic is het Option 719-zadel een bijzonder exclusief alternatief voor het standaardzadel. Naast de standaard zithoogte heeft het ook een geïntegreerde verwarming. De gebruikte materialen zijn van een goede kwaliteit en design. Zo zijn er twee zwarte bovenmaterialen gebruikt, die worden gecombineerd met ruitvormig doorgestikt reliëf. Een geborduurd BMW-logo en het 719-symbool op de zijkant ronden dit exclusieve zadel af.





Optie 719 Lakkleur Galaxy Dust metallic / Titaniumzilver 2 metallic.
De kleur Galaxy Dust metallic glinstert in een spectrum van violet tot turkooisblauw, afhankelijk van de lichtinval. Bovendien zorgen de vele grote effectpigmenten voor een uniek visueel effect bij blootstelling aan zonlicht. Deze speciale afwerking wordt gecombineerd met een metalen spiegel in Titanium Silver 2 op de brandstoftank. De overgang tussen de twee kleurvlakken bestaat uit een met de hand aangebracht rookeffect, dat bekend is van de legendarische R 90 S. Bovendien is het spiegeloppervlak omgeven door een klassieke witte dubbele lijn.
 













Optie 719 Wielen Aero en Icon.
De beide Option 719 wielsets Aero en Icon, in respectievelijk de basiskleuren matzilver en matzwart, zorgen voor een bijzonder verfijnde en technisch geraffineerde look. De gegoten lichtmetalen velgen hebben een zes-spaaks design. De gefreesde filigraanribben van de spaken zijn een echte blikvanger. De gefreesde vlakken geven het aluminium een fascinerend contrast met de verfkleur van de wielen - vandaar de naam Contrast Cut.
 





R 18 en R 18 Classic: succesvolle marktintroductie met de First Edition-modellen.
BMW Motorrad betrad het cruisersegment met de marktintroductie van de R 18 in september 2020, gevolgd in februari 2021 door de R 18 Classic, het tweede lid van de nieuwe modelserie. Vergeleken met de zeer puristische R 18 wordt de R 18 Classic vooral gekenmerkt door de grote voorruit, de bijrijderstoel, de zadeltassen, de led-extra koplampen en het 16 inch voorwiel.
Beide R 18-modellen zijn geworteld in de traditie van historische BMW-motorfietsen. Zowel technisch als visueel lenen ze van gerenommeerde modellen zoals de BMW R 5 en richten ze zich weer op de essentie van de motorfiets: puristische, rechtlijnige technologie en de boxermotor als epicentrum van rijplezier, gecombineerd met "good vibes".
De zeer succesvolle marktintroductie van de BMW R 18 en de R 18 Classic vond plaats met de First Edition-modellen.

De productie van deze exclusieve modellen in beperkte oplage stopt al eind juli 2021, nadat tot op heden meer dan 13.000 exemplaren zijn geproduceerd.

Je droomBMW nog niet gevonden? De beste koop vind je op www.motoroccasion.nl!

#BMW #Motorrad #R1800 #R1800classic #Motoroccasion

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
© 2000 - 2021 Motoroccasion