Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
21-06-2024
BMW R20 concept



BMW Motorrad heeft een nieuw design openbaar gemaakt, de BMW R20 concept. Tijdens het aansprekende Concorso d'Eleganza Villa d'Este heeft BMW Motorrad ervoor gekozen om de lucht-oliegekoelde Big Boxer-motor centraal te stellen in het ontwerp. In dit ontwerp heeft men ervoor gekozen om de kracht van het blok te omlijsten met lijnen die dit benadrukken.

Het chassis is volledig opnieuw ontwikkeld en vormt met een zwart hoofdframe met dubbele lus, gemaakt van buizen van chroom-molybdeenstaal. De motor staat aan de achterkant op een wiel van 17 bij 6,25 inch en een 200/55 band. Aan de voorkant leunt de motor op een 17 inch wiel met zwarte spaken en een bandenmaat van 120/70. De BMW Paralever is uitgevoerd in een nieuwe tweearmige variant, waarbij de achterbrug is gemaakt van chroom-molybdeenstaal en de Paralever-veerpoot van aluminium.  De zichtbare aandrijfas, conceptueel overgenomen van de R 18, is ingekort. Voor de vering is gekozen voor volledig instelbare Öhlins Blackline-componenten.

Radiaal gemonteerde remklauwen van ISR aan de voor- en achterkant zorgen voor de vertraging met zes zuigers voor en vier zuigers per remklauw aan de achterkant.  Daarnaast levert het 2-in-2 uitlaatsysteem het passende geluidskarakter en maakt het ontwerp perfect af.

 









Levende Big Boxer-cultuur
Het middelpunt van de BMW R20 concept blijft de lucht-oliegekoelde Big Boxer-motor, nu met een cilinderinhoud van 2.000 cc. Voor de conceptmotorfiets zijn nieuwe cilinderkopdeksels, een nieuwe riemafdekking en een nieuwe oliekoeler ontwikkeld om de olieleidingen gedeeltelijk verborgen te kunnen monteren.

Een bijzonder hoogtepunt is het zijaanzicht: het oog volgt het pad van de lucht terwijl deze door de open inlaattrechters naar de gasklephuizen en cilinders stroomt, om vervolgens via het open uitlaatsysteem en de uitlaatpijpen in megafoonontwerp te ontsnappen, wat zorgt voor het typische Big Boxer-geluid.

De aluminium tank heeft een nieuw ontwerp gekregen en presenteert zich in de progressieve kleur “hotter than pink” uit de jaren 70. De BMW R20 concept is qua kleur afgestemd op de cilinderkopdeksels, riemafdekking en luchtinlaattrechters van gepolijst en geanodiseerd aluminium, evenals de Paralever-veerpoot, het voetsteunsysteem en de ISR-remklauwen in gunmetal.

Het achterlicht is perfect geïntegreerd in de enkele buddyseat, die is bekleed met gewatteerd zwart Alcantara en fijnkorrelig leer, en benadrukt het dynamische roadsteruiterlijk met zijn compacte achterkant. De moderne LED-koplamp wordt gepresenteerd in de vorm van een 3D-geprinte aluminium ring met geïntegreerd dagrijlicht. De hoofdkoplamp lijkt optisch te zweven in het midden van deze dagrijlichtring.

Je droom BMW nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl











Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Toerrit" betekent: Motortocht, vaak in clubverband georganiseerd, waarbij een bepaald traject wordt afgelegd. Al dan niet meerdere dagen. Het recreatieve van de rit is belangrijker dan het sportieve, snelle rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van HONDA

ADV 350
ANF 125 INNOVA
CB 1000 F BIG ONE
CB 1000 HORNET SP
CB 1000 HORNET
CB 1000 R
CB 1100 EX ABS
CB 1100 RS
CB 1100 SF X-11
CB 1100
CB 1
CB 125 F
CB 125 R
CB 1300 / X4
CB 250
CB 300 R
CB 350 F
CB 400
CB 50 DREAM
CB 500 F
CB 500 HORNET
CB 500 X
CB 500
CB 600 F
CB 600 S
CB 650 F
CB 650 R ECT
CB 650 R
CB 650
CB 750 HORNET
CB 750
CBF 1000
CBF 125
CBF 500
CBF 600
CBR 1000 RR FIREBLADE SP
CBR 1000 RR FIREBLADE
CBR 1000 RR-R FIREBLADE
CBR 1100 XX SUPER BLACKBIRD
CBR 125 R
CBR 250 R
CBR 300 R
CBR 400
CBR 500 R
CBR 600 F
CBR 600 RR
CBR 650 F
CBR 650 R
CBR 900 RR FIREBLADE
CBX 1000
CBX 650
CBX 750 F
CL 500
CMX 1100 REBEL
CMX 500
CRF 1000 L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT ADVENTURE SPORTS
CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT
CRF 1000 L AFRICA TWIN
CRF 110 F
CRF 1100 L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT ADVENTURE SPORTS
CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT
CRF 1100 L AFRICA TWIN
CRF 125
CRF 250
CRF 300
CRF 450
CRF 50 F
CRF 70 F
CTX 1300
CX 500
DAX 125
F6 B GL 1800 GOLDWING
F6 C GL 1500 VALKYRIE
F6 C GL 1800 VALKYRIE
FJS 400 SILVER WING
FJS 600 SILVER WING
FMX 650
FX VIGOR 650
GB 500 TT
GL 1000 GOLDWING
GL 1100 GOLDWING
GL 1200 GOLDWING
GL 1500 GOLDWING
GL 1800 GOLDWING
INTEGRA
MONKEY Z 125
MONKEY Z 50
MSX 125
NC 700 D INTEGRA
NC 700 S DCT
NC 700 S
NC 700 X DCT
NC 700 X
NC 750 D INTEGRA
NC 750 S DCT
NC 750 S
NC 750 X DCT
NC 750 X
NRX 1800 RUNE
NSR 250 R
NSS 125 FORZA
NSS 250 FORZA
NSS 300 FORZA
NSS 350 FORZA
NSS 750 FORZA
NT 1100 DCT
NT 1100
NT 650 V DEAUVILLE
NT 700 V DEAUVILLE
NTV 650
NX 500
PC 800 PACIFIC COAST
PCX 125 CBS
PCX 125
PCX 150
PES 125
PES 150
RVF 400
SCV 100 LEAD
SH 125
SH 150
SH 300
SH 350I
ST 1100 PAN EUROPEAN
ST 125 DAX
ST 1300 PAN EUROPEAN
SUPER CUB C 125
TRIKE
VF 1000
VF 400 F
VF 500
VF 750 C SUPER / MAGNA
VFR 1200 F C-ABS DCT
VFR 1200 F C-ABS
VFR 1200 X CROSSTOURER
VFR 1200 X DCT CROSSTOURER
VFR 400 R
VFR 700 F
VFR 750 F
VFR 800 X CROSSRUNNER
VFR 800
VISION
VT 1100 SHADOW
VT 1300 CX
VT 500
VT 600
VT 700
VT 750 DC
VT 750 S
VT 750 SHADOW
VTR 1000 FIRESTORM
VTR 1000 SP 1
VTR 1000 SP 2
VTR 250
VTX 1300
VTX 1800
VULTUS
WW 125
X-ADV
XBR 500
XL 1000 V VARADERO
XL 600 V TRANSALP
XL 600
XL 650 V TRANSALP
XL 700 V TRANSALP
XL 750 TRANSALP
XLV 750 R
XRV 750 AFRICA TWIN
ZIJSPAN
© 2000 - 2024 Motoroccasion