Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
02-12-2019
BMW's Big Boxer



De Big Boxer voor de BMW R 18 is de krachtigste boxer motor die BMW heeft gemaakt. Het stampende hart van de nieuwe BMW R 18 is een 1802 cc tellend 2 cylinder boxer blok met 67 kW (91 pk). Een maximum koppel van 158 Nm is al beschikbaar bij 3000 toeren en 150 Nm doet het werk tussen de 2000 en de 4000 toeren. Het maximum toerental zit tegen de 5750 tpm aan. Stationair loopt het blok 950 tpm.

Dit nieuw boxer blok heeft vier kleppen, een dubbele ontsteking, een moderne verbrandingskamer en injectie en het BMS-O engine management systeem voor de hoogst mogelijke koppel en een optimaal brandstofverbruik en emissie uitstoot. BMW gebruikt ook in dit blok een klassieke OHV configuratie voor de klepbediening. (opgegeven waarden: CO2: 129 g/km; 5.6 l/100 km).

Technical specifications – BMW R 18 “Big Boxer”.
Motorblok: Big Boxer engine
Cylinderinhoud: 1802 cc
Boring / slag: 107/100 mm
Vermogen: 67/91 kW/pk bij 4,750 tpm
Koppel: 158 Nm bij 3,000 tpm
Type: Lucht/oliegekoelde  2-cylinder boxer motor
Compressie: 9.6:1, 
Brandstof: premium ongelood (95-98 RON)
Klepbediening: OHV
Kleppen per cylinder: 4
Ø inlaat/uitlaatklep: 41.2/35.0 mm
Motormanagement: BMS-O
Emissiemanagement: Gesloten drieweg catalysator, uitlaat standard EU-5

Foto's: Het vierde BMW Motorrad Concept, de R 18/2

Je droomCRUISER nog niet gevonden?

De beste koop vind je op www.motoroccasion.nl

#BMW #R18 #BigBoxer #Motoroccasion #motorkopen









Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Belt" betekent: In de pioniersdagen van de motorfiets werd het achterwiel angedreven door een geheel van leer vervaardigde riem (belt). Vanaf de jaren twintig werd de belt voor ^primaire en secundaire aandrijving verdrongen door de ketting. Voor de achterwielaandrijving kwam later ook de cardanas. In de jaren tach≠tig werd de industriŽle riem opnieuw op motorfietsen toege≠past. De belt is tegenwoordig uitgevoerd in synthetisch rubber, versterkt met kunststofvezels en staalvlechtsel en voorzien van tanden. Inmiddels wordt de belt op een aantal motormodellen standaard gemonteerd als secundaire aandrijving. De voorde≠len boven de gewone ketting zijn: geringere slijtage, vermin≠derde noodzaak tot nastellen minder mechanisch lawaai en soepeler rijgedrag. Als primaire aandrijving heeft de belt de be≠perking dat zij niet in een volledig gesloten kast kan lopen in verband met de warmteontwikkeling.
© 2000 - 2021 Motoroccasion